Breukelen, 18 juni 2014 – ‘Alles begint en eindigt met de klant’, met dit motto opent Xerox haar nieuwste customer centre waar watergebaseerde inkjettechnologie centraal staat. Het Impika Inkjet Innovation Centre in Aubagne, Frankrijk grenst aan het productie en R&D center en heeft een showroom van maar liefst 8.454 vierkante meter. Hier worden de Impika iPrint Compact, iPrint Reference, iPrint eVolution, iPrint eXtreme en de iEngine 1000 en 1000L van de Impika productielijn getoond.
"Het nieuwe customer centre biedt een interactieve omgeving waar (potentiële) klanten de inkjettechnologie kunnen ervaren en ontdekken”, aldus Andrew Copley, president van Graphic Communications Operations bij Xerox. "De opening is een belangrijke mijlpaal in onze inkjet-strategie sinds de overname van Impika in 2013. Ons plan om de markt te voorzien van zowel watergebaseerde als waterloze inkjettechnologie ligt op schema en raakt in een stroomversnelling. Grafimediabedrijven weten dat we serieus bezig zijn met inkjet."
Innovatie wereldwijd
Niet alleen in Frankrijk toont Xerox de nieuwste innovaties. Het Gil Hatch Centre for Customer Innovation in Webster, New York is onlangs vernieuwd en biedt een meer gepersonaliseerde ervaring in een innovatieve omgeving, waar samenwerken centraal staat.
Daarnaast is in New York City een nieuw centrum geopend waar Xerox en klanten hun visie en strategie kunnen delen. Dit centrum heeft een geavanceerd systeem, waarbij snel geschakeld wordt tussen diverse media die voor presentaties ter beschikking staan. Tenslotte is er een experience ruimte om bezoekers nog beter de diverse Xerox oplossingen en innovaties te laten ervaren.
Het Innovation Centre in Uxbridge, West Londen heeft recent aanpassingen doorgevoerd. Het Discovery Area, met een compleet nieuw state-of-the-art auditorium en een café, moedigt bezoekers aan in gesprek te gaan met experts. Zo kunnen zij werkervaringen uitwisselen en samen op zoek gaan naar innovatieve manieren om het werk eenvoudiger en efficiënter maken. Gedreven door zowel technologie als dienstverlening helpt Xerox zo bedrijven in alle soorten en maten bij het vereenvoudigen van hun werk.
-xxx-
Bijschrift bij afbeeldingen: Twee foto's van de feestelijke opening van het Impika Inkjet Innovation Centre
Over Xerox
Sinds de uitvinding van xerografie meer dan 75 jaar geleden, heeft Xerox bedrijven geholpen bij het vereenvoudigen van de manier waarop zij hun werk doen. Tegenwoordig is Xerox wereldwijd marktleider in business process outsourcing en document management en worden mensen geholpen om efficiënter te zijn, zodat ze zich volledig kunnen focussen op hun core business. Het hoofdkantoor van Xerox is gevestigd in Norwalk, Connecticut in de Verenigde Staten. Meer dan 140.000 Xerox-medewerkers bedienen dagelijks klanten in 180 landen en bieden dienstverlening, printapparatuur en software voor commerciële organisaties en overheidsinstellingen. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.
Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk.
Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.