Breukelen, 5 juli 2016 – Xerox heeft de afgelopen maanden haar belofte waargemaakt om inkjetpersen toegankelijker en betaalbaarder te maken voor de grafimediabranche. Daarvoor introduceerde Xerox twee nieuwe inkjetpersen de Xerox Trivor™ 2400 Inkjet Press en de Xerox Brenva™ HD Production Inkjet Press. De nieuwe inkjetpersen waren voor het eerst te zien op drupa 2016, hét wereldwijde grafimedia-event in Düsseldorf. Het event trok meer dan 260.000 bezoekers. Xerox liet daar, onder het thema ‘Let the Work Flow’, 160 printtoepassingen van klanten zien, waaronder gepersonaliseerde verpakkingen en op maat gemaakte catalogusproducties.
Robert Stabler, senior vice president en general manager, Global Graphic Communications Business Group bij Xerox: “Ons doel was om een disruptor te worden in de inkjetindustrie en dat is gelukt. De reacties van klanten op de Brenva HD en Trivor 2400 tijdens drupa waren overweldigend. We verwachten dan ook dat steeds meer bedrijven de early adopters, zoals DocOne en Hume Media Inc., zullen volgen. Op drupa hebben we duizenden leads gegenereerd rondom ons productieportfolio.”
Trivor 2400 Double-Digit Sales overtrof de verwachtingen
De Trivor 2400 stelt drukkerijen in staat om de markt van catalogi, tijdschriften en boeken te betreden en daardoor meer flexibiliteit te bieden aan klanten. Vroege successen die het vermelden waard zijn:
-
DocOne in Frankrijk kocht twee Trivor 2400 inkjetpersen en één Rialto 900 inkjetpers. DocOne is van plan deze te gebruiken om tot 250 miljoen poststukken samen te voegen, voor bijna een miljard digitaal gedrukte pagina’s per jaar. Beide Trivor persen zullen in september van dit jaar worden geïnstalleerd op de productielocatie van DocOne in Toulouse, Frankijk.
-
First Move Direct Marketing kocht de eerste Trivor 2400 in Engeland.
-
Galahad Management Services kocht de eerste Trivor 2400 in Nederland.
-
INFOX GmbH & Co. Duitsland kocht een Trivor 2400 om nieuwe marktkansen op het gebied van kranten te creëren.
-
Een printprovider in Frankrijk kocht een Trivor 2400 om haar capaciteit op het gebied van transacties en direct mails te laten groeien.
Brenva Platform biedt grafimediabedrijven een weg naar inkjet
Brenva HD opent nieuwe mogelijkheden voor inkjet in transactiedrukwerk, direct mail en boekpublicaties en combineert de kosteneffectiviteit van inkjet met de flexibiliteit van een losse vellen inkjetplatform. Ook hier zijn er vroege successen te melden:
-
Hume Media Inc.,
-
Een grafimediabedrijf in Duitsland heeft ook een order getekend voor een Brenva HD.
-
Er zijn meerdere orders in behandeling in verschillende regio’s, zoals Latijns-Amerika en het Midden-Oosten.
Salesmomentum houdt aan in productportfolio
-
Een printprovider in Duitsland en Graphicscalve in Italië hebben allebei de Xerox Impika® Evolution continuous feed inkjetdrukpers gekocht.
-
DCL Print uit Engeland schafte haar tweede Xerox Rialto™ 900 inkjetpers aan en kocht het prototype van Xerox’s nieuwe Direct to Object Inkjetprinter op de beursvloer van drupa.
-
Xerox iGen® 5 persen werden verkocht aan meerdere printproviders in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Finland, Zwitserland, Verenigde Arabische Emiraten, Nicaragua, Turkije en Zuid-Afrika. Daarnaast zijn er meerdere orders in behandeling in andere regio’s.
-
Van de Xerox Versant® digitale persen werden er meer dan 100 verkocht.
Inkjet was een groot succes voor Xerox
-
Aankondiging van een partnership met KBA‑Sheetfed Solutions om gezamenlijk een B1 digitale vellenpers voor de vouwkartonmarkt te ontwikkelen, de KBA VariJET® 106 Powered
-
Xerox High Fusion Ink - nieuwe inkt die inkjet printen mogelijk maakt op traditioneel offset gecoat papier, zonder de traditioneel noodzakelijke pre- of post-papierbehandeling.
-
Xerox Direct to Object Inkjet Printer - inkjet printen op 3D-objecten zo klein als flessendoppen en zo groot als rugbyhelmen en schoenen.
David Zwang, principal consultant van Zwang & Company: “Xerox heeft een ongelooflijke brede en diepe inkjetproductlijn, geschikt voor printwerk van zakelijk kleur tot aan direct mails en verpakkingen. Op drupa 2016 heeft Xerox bewezen klaar te zijn om op een hoger niveau aan de printproductie-eisen te voldoen.”
Bijschrift bij afbeelding: De heren van DocOne samen met Xerox. V.l.n.r.: Loïc Lefebvre (board member DocOne), William Meriel (board member DocOne), Ursula Burns (CEO Xerox), Jean-Christophe Tran (transformation and outsourcing programm), Jean-Marc Pasturel (GM CF inkjet sales Europe), Eric Bouet (senior vice-president XE graphic communications Xerox).
-xxx-
Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgesplitst in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de splitsing eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.
Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.