Breukelen, 9 december 2010 – Nederlandse vrouwen hebben een duidelijke voorkeursaanbieder als het gaat om het bestellen van online, ‘echte’ wenskaarten. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Xerox naar de kwaliteit van online bestelde wenskaarten. Greetz geniet bij ruim een kwart (27%) van hen de voorkeur. De aanbieder is daarmee nummer één, gevolgd door Hallmark (19%), TNT Post (14%), Kaartje2Go (7%) en Kaartjeversturen (5%). Nederlandse vrouwen kiezen Greetz niet alleen het vaakst zelf, maar bevelen Greetz ook het meest aan anderen aan. Hallmark en TNT Post staan hierbij op de tweede en derde plaats. Redenen hiervoor zijn een groot assortiment en duidelijk bestelproces (Greetz) en de bekendheid van het merk (Hallmark en TNT Post). Met dit onderzoek wil Xerox, onder meer leverancier van digitale printers voor het drukken van kaarten, inzicht krijgen in de waardering van online bestelde wenskaarten.
Weten wat je stuurt
Nederlandse vrouwen vinden het cruciaal dat ze van tevoren een compleet voorbeeld op hun scherm krijgen van hoe hun eigen wenskaart eruit gaat zien. Andere essentiële voorwaarden bij het verzenden van online wenskaarten zijn een eenvoudig en duidelijk bestelproces en een website die zonder haperingen presteert. Ook de mogelijkheid om stappen terug te zetten in het proces scoort hoog. Aspecten die de keuzevrijheid vergroten – extra mogelijkheden zoals het meesturen van een cadeau en foto-bewerkopties – zijn voor Nederlandse vrouwen relatief minder belangrijk. Greetz scoort op alle aspecten van verzenden hoger dan het gemiddelde van alle aanbieders.
Voor ontvanger is kaart zelf belangrijk
Uit het onderzoek blijkt dat bij het ontvangen van een kaart de afdrukkwaliteit goed moet zijn. De kleur en de glans of matheid van de kaart zijn bepalend voor de kwaliteitservaring. Bij een fotokaart – een wenskaart die je kunt voorzien van een eigen foto – is het cruciaal dat de scherpte, de kleur en het contrast correct worden weergegeven. Daarnaast is het papier van belang; de dikte en stevigheid bepalen mede de kwaliteit van de kaart. Aspecten als de envelop, de achterkant van de kaart of de postzegel vinden Nederlandse vrouwen relatief minder belangrijk. Greetz, TNT Post, Kaartje2Go, Fotokaarten-print en Kaartjeversturen worden achtereenvolgens het meest gewaardeerd door de ontvangers van online wenskaarten.
Over het onderzoek
Het onderzoek naar het online versturen van wens- en fotokaarten werd uitgevoerd onder 734 Nederlandse vrouwen (25-49 jaar) door TNS NIPO in opdracht van Xerox in oktober 2010.
-xxx-
Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, a Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen, is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, HR benefits management, financiële ondersteuning en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd te bieden. Xerox Corporation is met 133.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, a Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen, is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, HR benefits management, financiële ondersteuning en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd te bieden. Xerox Corporation is met 133.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.
Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.
Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
-------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl