Breukelen, 9 oktober 2012 – Xerox  heeft haar jaarlijkse Global Citizenship Report uitgebracht. Voorzitter en CEO van Xerox, Ursula Burns, merkte in de begeleidende brief aan de stakeholders op dat de werkwijze die het bedrijf toepast ten aanzien van duurzame innovatie, in lijn staat met het bredere doel om het werk in grote en kleine organisaties wereldwijd eenvoudiger te maken.
 
“Eenvoud gaat niet over reducering of vervlakking. Het gaat over het overtollig werk uit het proces wegnemen, het elimineren van stappen die erin sluipen maar geen toegevoegde waarde hebben, en het slim en strategisch toepassen van technologie en innovatie”, schreef Burns in deze brief. “Als je dat doet, dan bespaar je niet alleen tijd en geld, maar ook kostbare resources en draag je bij aan afvalvermindering.”
 
Vorige maand kreeg Xerox erkenning voor haar commitment  op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Voor het vijfde achtereenvolgende jaar voldeed Xerox aan de criteria van FTSE4Good voor maatschappelijke verantwoordelijkheid, sociale betrokkenheid bij stakeholders, mensenrechten en het milieu. De FTSE4Good Index, opgericht in 2001, is een reeks van benchmarks die een leidraad vormen voor sociaal verantwoordelijke beleggers die hun prestaties willen meten met wereldwijd erkende maatstaven.
 
Focus op vier deelgebieden
Het Global Citizenship Report focust op vier deelgebieden:
  • Ondersteuning van de klant – Xerox creëerde Open Xerox, een online portal die klanten stimuleert een rol te spelen in verkennend onderzoek naar nieuwe producten, applicaties en services. Dit portal biedt directe toegang naar de nieuwste innovaties van de organisatie en geeft iedereen de mogelijkheid om pilot technologie te testen en direct feedback te geven aan wetenschappers en ingenieurs.
 
  • Verbetering van de werkplek – Xerox heeft een 100 procent score gekregen voor de ‘Corporate Equality Index and Best Places to Work survey 2011’ uitgevoerd door de Human Rights Campaign Foundation.
     
  • Behoud van de planeet – Door de plaatsing op de Newsweek Green Ranking List kreeg Xerox erkenning voor haar inzet op het gebied van duurzame innovatie. Newsweek plaatste Xerox in de top 50 voor milieuprestaties.
 
  • Ondersteuning van de gemeenschap – Elf medewerkers van Xerox ontvingen in 2011 volledig betaald verlof, zodat zij konden helpen bij non-profit organisaties in lokale gemeenschappen. Deze medewerkers konden hun zakelijke inzichten delen en gaven in sommige gevallen Xerox Lean Six Sigma training om de efficiency en effectiviteit van organisaties te verbeteren.

Het gehele rapport en meer informatie over de activiteiten van Xerox op het gebied van duurzaamheid en milieu is te vinden op http://www.xerox.com/citizenship.
-xxx-
 
Over Xerox Nederland
Xerox Nederland is de Nederlandse verkooporganisatie van Xerox. Xerox is een wereldwijd marktleider voor business process en document management met een omzet van bijna $ 23 miljard. De technologie, expertise en diensten vereenvoudigen het werk op kantoor – van kleine bedrijven tot grote internationals. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer richten op wat echt belangrijk is: hun real business. Met het hoofdkantoor in Norwalk Connecticut, biedt Xerox uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, oplossingen voor de gezondheidszorg, HR benefits management, financiële ondersteuning, transportoplossingen en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd. Het bedrijf biedt ook uitgebreide documenttechnologie en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Dit aanbod is met name gericht op kantoren van elke grootte en de markt voor productieprinten en grafische omgevingen. Xerox Corporation is met 140.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
 
Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.nl.
 
Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.
 
Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan, Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.
Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
 
Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb
 
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
 
Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
 
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl