Breukelen, 11 september 2014 – Xerox is benoemd tot marktleider in de IDC MarketScape: Worldwide Managed Print and Document Services 2014 Hardcopy Vendor Analysis[1].

Het rapport benadrukt de innovatieve diensten van Xerox en de aanpak die de organisatie hanteert op het gebied van workflowoplossingen, mogelijk gemaakt door de driefase Managed Print Services (MPS) strategie: evalueren & optimaliseren, beveiligen & integreren en automatiseren & vereenvoudigen. De documentworkflowtoolset van Xerox is aangemerkt als één van de sterkste deelnemende leveranciers in het rapport.

 

Mike Feldman, President Large Enterprise Operations bij Xerox: “Bedrijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden om de stroom aan documenten en informatie beter te managen. Het integreren van print- en documentworkflow in de huidige infrastructuur is daar een belangrijk hulpmiddel voor. Onze bewezen aanpak helpt klanten efficiënter om te gaan met informatie terwijl ze gelijktijdig effectiever werken.”

 

Het rapport benoemt de volgende de sterke punten van Xerox:

• Het bouwen van een van de meest robuuste infrastructuren en methoden in vergelijking met de andere aanbieders.

• Het helpen van klanten naar een hoger niveau van print- en documentmanagement. Dit doet Xerox door het omzetten van op papiergebaseerde workflows, naar het digitaliseren en herinrichten van efficiëntere processen.

• Het aanbieden van een indrukwekkende reeks mogelijkheden die zowel het directe als indirecte verkoopkanaal ondersteunt.

Naast de benoeming tot MPS leider in de IDC MarketScape, is Xerox dit jaar door Quocirca voor de vijfde keer achtereenvolgend benoemd tot wereldwijd marktleider in MPS[2]. Ook is Xerox door Gartner in het leiderskwadrant geplaatst van het Magic Quadrant 2013 voor Managed Print Services (MPS) Worldwide[3] en benoemd tot leider in The Forrester Wave MPS 2012 report[4].

Over IDC MarketScape

Het IDC MarketScape vendor analysis model is ontworpen om een overzicht te geven van de competitieve fitheid van ICT-leveranciers in een specifieke markt. De onderzoeksmethode is gebaseerd op kwalitatieve en kwantitatieve criteria, wat resulteert in een enkelvoudige grafische weergave van de positie van iedere vendor binnen de genoemde markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk raamwerk waarin het product en het services aanbod, de mogelijkheden en strategieën, en de huidige en toekomstige succesfactoren van ICT-leveranciers in een markt met elkaar vergeleken kunnen worden. Het raamwerk biedt IT-beslissers bovendien de mogelijkheid voor een 360 graden-assessment van de sterktes en zwaktes van leveranciers.

 

 


[1] IDC MarketScape: Worldwide Managed Print and Document Services 2014 Hardcopy Vendor Analysis. Doc #250631, September 2014

[2] Managed Print Services Landscape, 2014 by Louella Fernandes, Quocirca Ltd., June 2014

 

[3] Gartner, Inc. Magic Quadrant for Managed Print Services, Worldwide, by Ken Weilerstein, Sharon McNee, Elizabeth Kim, October 21, 2013

 

[4] The Forrester Wave™: Managed Print Services, Q2 2012” Forrester Research, Inc