Breukelen, 18 juli 2016 – Xerox introduceert vijftien nieuwe workflow-oplossingen die organisaties in staat stellen processen te automatiseren om wereldwijd zaken te doen en aan de toenemende regelgeving en klantenwensen en –eisen tegemoet te komen. De nieuwe Xerox oplossingen zijn geschikt voor hoger onderwijs, manufacturing en retail banking. De workflow-oplossingen transformeren handmatige en foutgevoelige processen tot geautomatiseerde processen die snel accurate resultaten opleveren. Daarnaast brengt de software belangrijke papier gebaseerde en digitale informatie uit diverse gegevensbronnen bijeen, zodat organisaties de informatie kunnen aanbieden via diverse kanalen.

Herman Levert, Algemeen Directeur Xerox Nederland: “Steeds meer werknemers maken gebruik van mobiele apparatuur op de werkvloer. Bedrijven staan door de hoge verwachtingen van personeel en klanten steeds meer onder druk om het digitale transformatieproces te versnellen. Deze vijftien nieuwe oplossingen vereenvoudigen en verkorten complexe processen en stellen bedrijven in staat om via alle relevante platforms te communiceren met hun klanten, werknemers en leveranciers.”

Innovatieve ondersteuning voor het productontwikkelingsproces
Het herontwerpen van producten, zoals een mobiele telefoon die zo’n 350 verschillende onderdelen kan bevatten, gaat gepaard met een grote hoeveelheid aan documentatie. Voorbeelden hiervan zijn overzichten van onderdelen, goedkeuringsformulieren en wijzigingsvoorstellen en  instructies. Tel daar de noodzaak van samenwerking op wereldwijde schaal bij op en het wordt duidelijk dat een geautomatiseerd document management systeem tijd en kosten bespaart. Om bedrijven te helpen met een snellere time-to-market, kosten te besparen en het versterken van hun concurrentiepositie introduceert Xerox vijf nieuwe automatiseringsoplossingen voor effectievere lean manufacturing.

Bankieren op maat via uiteenlopende kanalen
Veel banken zijn momenteel bezig met de uitbreiding van hun omni-channel mogelijkheden. Organisaties willen klanten de mogelijkheid bieden om banktransacties uit te voeren via verschillende kanalen, zoals mobiele apparaten, internetportalen en slimme pinautomaten. Xerox helpt banken met de nieuwe oplossing voor fraudebestrijding en klantenregistratie, zich effectiever tegen fraude te beschermen en consistentere klantenservice te leveren via verschillende platforms. Daarnaast biedt Xerox een nieuwe workflow-oplossing voor compliance en documentatiebeheer. Deze oplossing creëert een archief van alle bedrijfskritische documenten en stelt werknemers automatisch op de hoogte als zij bestanden op een verkeerde locatie opslaan.

Investeren in toekomstig toptalent
De zeven nieuwe oplossingen van Xerox voor het hogere onderwijs helpen hogescholen en universiteiten om toegankelijk, betaalbaar en boeiend onderwijs aan te bieden. De workflow-oplossingen maken het onder meer mogelijk om processen rond subsidies en studiefinanciering sneller te verwerken, zodat studenten sneller over de benodigde financiële middelen kunnen beschikken. Bovendien helpen de automatiseringsoplossingen met het terugdringen en elimineren van handmatige gegevensinvoer bij toelatingsprocessen. Daarnaast versnellen ze processen rondom studiefinanciering en facturatie, waardoor onderwijsinstellingen minder vatbaar worden voor fouten.

Holly Muscolino, Research Vice President Document Solutions bij IDC: “Organisaties hebben nu meer mogelijkheden om een einde te maken aan inefficiënte, papiergebaseerde, foutgevoelige en handmatige processen. Xerox heeft haar aanbod van workflow-oplossingen uitgebreid naar drie nieuwe sectoren die vaak te maken hebben met op papier gebaseerde workflows. De Xerox-oplossingen bieden digitale en geautomatiseerde alternatieven, zodat organisaties hun werk sneller en tegen lagere kosten kunnen doen. Door te blijven investeren in automatiseringsoplossingen voor verticale markten weet Xerox haar leiderschapspositie op het gebied van documenttechnologie te behouden.”

Beschikbaarheid
De nieuwe automatiseringsoplossingen voor manufacturing, retail banking en het hoger onderwijs zijn per direct verkrijgbaar. Elke workflow oplossing kan worden aangevuld met professionele diensten op het gebied van ontwerp, ontwikkeling en implementatie.

-xxx-


Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgesplitst in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de splitsing eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.