Breukelen, 16 november 2010 – De grote opmars van digitaal drukwerk zorgt voor nieuwe uitdagingen voor grafimediabedrijven en huisdrukkerijen. Hun opdrachtgevers zijn de afgelopen jaren steeds meer gewend geraakt aan het fenomeen Printing On Demand en zij verwachten daardoor ook steeds kortere of zelfs ultra-korte levertijden. Als gevolg hiervan is de continue beschikbaarheid van printapparatuur (uptime) ook een steeds grotere rol gaan spelen.
 
Om voor haar klanten de uptime van hun hoog volume printsystemen te optimaliseren, introduceert Xerox Nederland vanaf vandaag de ‘iGen helpdesk’. Deze helpdesk is in eerste instantie opgezet voor gebruikers van hoog volume iGen3 en iGen4 kleurenpersen, maar zal op termijn ook worden uitgebreid voor hoog volume Colour Press 800/1000 en Nuvera gebruikers. Doelstelling van deze iGen helpdesk is om 25 procent van alle storingsmeldingen op afstand op te lossen.
 
Activiteiten van de iGen helpdesk zijn:
  • Afhandelen van telefonisch aangemelde problemen
  • Voorkomen van onnodige servicebezoeken en dus voorkomen van onnodige stilstand
  • Verkorten van reparatietijden
  • Proactief monitoren van de beschikbaarheid van hoog volume printsystemen
  • Waar nodig proactief inschakelen van extra specialisten
 
De iGen helpdesk zal op roulatiebasis worden bemand door gespecialiseerde Xerox technici. Zij zijn op basis van hun kennis en ervaring in staat om een groot deel van de telefonisch aangemelde technische problemen op afstand op te lossen met behulp van diverse remote tools en uitgebreide digitale diagnose- en helpsystemen.
De iGen helpdesk completeert de al bestaande Xerox Service Op Maat diensten voor gebruikers van haar hoog volume productiesystemen.
 
-xxx-

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, a Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen , is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten te bieden.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com of www.asc-inc.com. Xerox Corporation is met 130.000 mensen actief in meer dan 160 landen.

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V  
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
 
Marcommit (voor Xerox)
Ellis Akkermans of Ingeborg Schrijver +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl