Breukelen, 28 maart 2012 – Xerox blijft wereldwijd marktleider in managed print services (MPS) en Basic Print Services (BPS), blijkt uit IDC’s Worldwide and U.S. Managed Print Services and Basic Print Services 2012-2015 Forecast and Analysis report[1]. Het IDC-rapport laat zien dat de industrie jaarlijks zal groeien met 11,7 procent en dat Xerox de hoogste positie bekleedt als het gaat om zowel het MPS- als het BPS-aanbod.

IDC definieert BPS als het uitbesteden van het beheer van een groep of fleet (multifunctionele) printers door bedrijven aan derden, door middel van een meerjarencontract. Het betreft hierbij ook de consolidatie van de facturen, de gebruiksmonitoring, het beheer van de inkt/toners, en onderhoud en reparatie. MPS gaat een stap verder door up-front analyses van de printomgeving en voortdurende analyse, rapportage en proactief beheer om de contractdoelstellingen te behalen.

“Xerox houdt de leiding in het wereldwijde marktaandeel voor zowel MPS en BPS, met een specifiek aanbod voor bedrijven van verschillende omvang”, zegt Holly Muscolino, research director bij IDC. “De industrie breidt uit naar de MKB-markt en consistente wereldwijde leveringsmogelijkheden zijn belangrijke onderscheidende factoren voor Xerox. Het bedrijf blijft hun infrastructuur uitbouwen voor de wereldwijde ondersteuning, inclusief de ondersteuning aan haar indirecte channelpartners.”

Met Xerox Print Services en Xerox Partner Print Services kunnen ook kleine en middelgrote bedrijven hun kosten verlagen en de productiviteit maximaliseren. Het aanbieden van de tools, ondersteuning, security en geaccrediteerde processen, heeft bedrijven wereldwijd al geholpen miljoenen te besparen. Als marktleider is Xerox ook in de tweede en de derde generatie MPS actief. Waar in eerste instantie grote bedrijven investeerden in MPS om de kosten in de printomgeving te verlagen, bouwen deze partijen nu voort op de resultaten. Door co-innovatie en het veranderen van de manier waarop ze werken, worden extra kostenbesparingen en efficiency-voordelen gerealiseerd.

“MPS is een echte hype, maar alleen met de aanschaf van MPS ben je er nog niet. Je hebt een strategie nodig om een ​​succesvol resultaat te bereiken”, zegt Andrew Morrison, senior vice president, Xerox Managed Print Services Business Group. “We helpen onze klanten – bedrijven van elke omvang – de overgang naar digitalisering te realiseren en daar het beste uit te halen. We werken toe naar een meer geïntegreerde workflow-oplossing die de lijnen tussen MPS en de basis van Business Process Outsourcing in de toekomst zal vervagen.”

Xerox werkt samen met bedrijven om het werk dat wordt gedaan te vereenvoudigen, waardoor werknemers minder tijd kwijt zijn aan het beheer van documenten en meer tijd kunnen stoppen in hun core business. Xerox integreert MPS in de IT-infrastructuur en organiseert op intelligente wijze informatie, van zowel papieren als elektronische bronnen. Het bedrijf is door Gartner, Inc., in het Leaders Quadrant in the 2011 Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide2 opgenomen en werd wereldwijd marktleider genoemd3. Daarnaast is Xerox erkend als een leider in IDC’s 2011 MPS MarketScape report4.
 
-xxx-
 
1 IDC Worldwide and U.S. Managed Print Services and Basic Print Services 2012-2015 Forecast and Analysis. Doc # 233453, Volume 1, March 2012.
2 Gartner, Inc., Magic Quadrant for Managed Print Services, Worldwide, Ken Weilerstein, Cecile Drew, Yulan Li, Oct. 25, 2011.
3 Gartner, Inc., Competitive Landscape: Managed Print Services, Worldwide Report, Nov. 30, 2011.
4 IDC MarketScape: Worldwide Managed Print Services 2011 Hardcopy Vendor Analysis. Doc # 232135, Dec. 2011.
 
Over Xerox Corporation
Xerox Corporation is een wereldwijd marktleider voor business process en document management met een omzet van bijna $ 23 miljard. De technologie, expertise en diensten vereenvoudigen het werk op kantoor – van kleine bedrijven tot grote internationals. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer richten op wat echt belangrijk is: hun real business. Met het hoofdkantoor in Norwalk Connecticut, biedt Xerox uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, oplossingen voor de gezondheidszorg, HR benefits management, financiële ondersteuning, transportoplossingen en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd. Het bedrijf biedt ook uitgebreide documenttechnologie en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Dit aanbod is met name gericht op kantoren van elke grootte en de markt voor productieprinten en grafische omgevingen. Xerox Corporation is met 140.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
 
Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.
 
Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan, Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.
 
Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
 
-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
 
Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb
 
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
 
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl