De Direct to Object Printer van Xerox biedt nieuwe mogelijkheden voor on-demand personalisatie van driedimensionale objecten en kenmerkt zich door een innovatieve architectuur van minuscule stalen spuitmonden. De spuitmonden bevinden zich in printkoppen en kunnen op accurate wijze inkt spuiten op objecten zo klein als flessendoppen of zo groot als rugbyhelmen. De printer kan kunststof, metaal, keramiek en glas bedrukken en maakt daarmee een einde aan de noodzaak van kostbare etiketten.
“Deze innovatieve oplossing maakt het mogelijk om direct producten op maat af te leveren in een tijd waarin consumenten veel waarde hechten aan personalisatie”, aldus Brendan Casey, vice president bij Xerox Engineering Services. “Stel je voor dat een sportliefhebber van een wedstrijd terugkeert met een helm of bal die ter plekke in het stadion is gepersonaliseerd, of een winkelier die on-demand personalisatie biedt voor honderden verschillende producten.”
Xerox gebruikt verbeterde beeldkwaliteit-algoritmes voor het bedienen van de microscopische spuitmonden, die half zo breed zijn als een menselijke haar. Door het accuraat spuiten van inkt op afstanden van een kwart inch (ca. 0,63 cm) is de printer in staat om gladde, ruwe, licht gekromde en getrapte oppervlakken te bedrukken met resoluties van 300 tot 1.200 dpi. Het apparaat kan 30 objecten per uur bedrukken en de productiecapaciteit opschalen.
Wayne Buchar, chief engineer bij Xerox Engineering Services: “De werkelijke innovatie zit hem in het feit dat we nu items kunnen bedrukken met uiteenlopende krommingen, zoals stalen waterflessen. Dit zonder de insteltijd en kosten die gepaard gaan met analoge printmethoden, zoals flexodruk of zeefdruk.”
Andere functionaliteiten:
-
De inktstralen zijn compatibel met vrijwel elk type inktsamenstelling, van oplosbare inkt tot waterhoudende en UV-inkt. Ze kunnen worden ingezet bij temperaturen tot maar liefst 140°C. Dit maakt het mogelijk om te sproeien met speciale inkt die aan hoge eisen voldoet.
-
De innovatieve architectuur omvat een flexibele houder voor de objecten. Zo kunnen ze eenvoudig worden gewisseld.
-
De software van Xerox zorgt voor nauwkeurige registratie van kop tot kop en de beste kleurenkalibratie in zijn soort.
De nieuwe printer vergroot omzetkansen in diverse sectoren:
- < > In de retailsector, waar sprake is van moordende concurrentie tussen fysieke winkels en webwinkels, vormt de Direct to Object Printer een gebruiksvriendelijke blikvanger die garant staat voor een optimaal aanpasbare output. Winkels kunnen daarmee op kostenefficiënte wijze printdiensten aanbieden en bezoekers trekken.< > Grafimediabedrijven en online of fysieke distributeurs kunnen kleinschalige drukgangen aanbieden voor het personaliseren van producten.
Verpakking en productie: Het is de droom van elke verpakkingsprofessional om gepersonaliseerde verpakkingen aan te bieden en een einde te maken aan de kosten en pijnpunten die gepaard gaan met etiketten. De Direct to Object Printer biedt tevens een flexibele architectuur voor ondersteuning voor lopende banden.
MUST SEE ’EMS
De Direct to Object Printer was als proef op drupa geplaatst en wordt tijdens de Graph Expo op stand 1625 gedemonstreerd. De Graph Expo is de grootste beurs voor de Noord-Amerikaanse grafimediasector. Het evenement vindt plaats van 25 tot en met 28 september in Orlando, Florida. De printer is bekroond met de 2016 MUST SEE ‘EMS-award in de categorie ‘Future of Print’. De MUST SEE ‘EMS is een jaarlijkse prijsuitreiking die de boeiendste nieuwe producten erkent, die tijdens de Graph Expo de revue passeren. Andere MUST SEE ’EMS van Xerox die tijdens de Graph Expo worden getoond zijn:
-
Brenva HD Production inkjetpers – Met de Brenva HD kunnen grafimediabedrijven hun digitale drukwerkactiviteiten uitbreiden naar marktsegmenten als transactioneel, direct mail en boeken. Dit door de kostenefficiëntie van inkjettechnologie te combineren met een digitale pers voor het printen van losse vellen.
-
FreeFlow Core 5.0 – De FreeFlow Core 5.0 is een intelligente automatiseringsoplossing die prepress-activiteiten stroomlijnt om productiviteit te verhogen en kosten te verlagen. Het FreeFlow platform biedt een drag-and-drop interface waarmee elke gebruiker een unieke workflow naar zijn behoefte kan creëren.
-
FreeFlow Digital Publisher – De FreeFlow digital publisher is een multichannel publishing-oplossing die de productie van printopdrachten automatiseert en tegelijkertijd publicatie op smartphones en tablets mogelijk maakt met behulp van een geïntegreerde workflow.
-
XMPie’s Campaigns-on-Demand – met de XMPie Campagnes-on-Demand-oplossing kunnen multichannel campagnes nog eenvoudiger worden opgezet dankzij personalisatie en hergebruik, en selfservicemogelijkheden.
Op de foto's: Xerox Direct to Object Printer en een voorbeeld van een waterfles bedrukt door de Xerox Direct to Object Printer
-xxx-
Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgesplitst in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen. Xerox Corporation, als document technology en document outsourcing bedrijf en Conduent Incorporated, een business process services bedrijf. Xerox verwacht de splitsing eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.
Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.