Breukelen, 16 augustus 2010 – Bedrijven kunnen aanzienlijke kosten besparen op het gebied van printen. Dit blijkt uit het laatste onderzoeksrapport van Quocirca en Xerox. Het rapport met de titel 21st Century Enterprise Print Services, laat zien dat verhoogde grip op de printkosten de manier is om kosten te besparen en effectiever te opereren. Het rapport benadrukt het feit dat, ondanks de enorme groei van elektronische communicatie, print output nog steeds op grote schaal wordt gebruikt in de business. Maar weinig organisaties hebben inzicht in de bedrijfsbrede printkosten als gevolg van een versnipperde aanpak van het beheer van desktopprinten, de printkamer en extern printen.
“We schatten dat slechts 15 procent van de grote bedrijven momenteel gebruik maakt van Managed Print Services (MPS) om hun printkosten te verlagen”, aldus Louella Fernandes, analist bij Quocirca. “De meeste bedrijven beheren en monitoren de herkomst van de print output niet (kantooromgeving, remote kantoren, de printruimte of extern). Dit brengt vaak onnodige kosten met zich mee, zeker omdat met een transparant printbeleid juist op dit gebied eenvoudig besparingen te realiseren zijn.”
“Dit rapport benadrukt dat er nog steeds kostenbesparingen kunnen worden gemaakt”, aldus Rajiv Agarwala, directeur Global Services Xerox Nederland . “Te vaak wordt het printen beheerd vanuit diverse plekken binnen de organisatie en door verschillende stakeholders met aparte begrotingen. Door controle op de printomgeving, kunnen bedrijven precies zien waar kosten kunnen worden bespaard, waar effectiever gewerkt kan worden en hoe de beveiliging van documenten bewaakt kan worden.”
Om optimaal te profiteren van MPS en meer zichtbaarheid te krijgen op de totale printkosten, operationele efficiency en beveiliging van documenten geeft Quocirca het volgende advies: kies een ervaren partner, creëer een gedetailleerde evaluatie en denk verder dan de kostprijs per pagina.
Als leider in MPS, is Xerox de eerste die Enterprise Print Services (EPS) biedt om alle elementen van een printinfrastructuur – van netwerkprinten op kantoor tot de virtuele werkkamer – te ondervangen. Xerox is door Gartner, Inc. gepositioneerd in het Leaders Quadrant in het “Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide”* in 2009 en het bedrijf werd erkend als een leider in IDC's 2010 MPS MarketScape rapport**.
Via het wereldwijde netwerk van channel partners heeft Xerox haar MPS-portfolio uitgebreid naar het midden- en kleinbedrijf. Xerox is de enige MPS-dienstverlener die (meer dan 1,5 miljoen) multivendor apparaten over de hele wereld beheert. Klanten zijn bijvoorbeeld Fiat, Procter & Gamble, Reuters, en The Dow Chemical Company.
Het gehele rapport kunt u vinden op http://www.quocirca.com/reports/474.
-xxx-
*Gartner “Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide” by K. Weilerstein, et al. August 21, 2009.
**IDC “IDC MarketScape: Worldwide Managed Print Services 2010 Hardcopy Vendor Analysis.” Doc # 222872, April 2010.
Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, a Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen , is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten te bieden.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com of www.asc-inc.com. Xerox Corporation is met 130.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, a Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen , is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten te bieden.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com of www.asc-inc.com. Xerox Corporation is met 130.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
-------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
Marcommit (voor Xerox)
Ellis Akkermans of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
Marcommit (voor Xerox)
Ellis Akkermans of Marianne van Barneveld +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Volg ons ook op Twitter: http://www.twitter.com/xeroxnederland