Breukelen, 18 april 2012 – Voor het derde achtereenvolgende jaar kent analistenbureau Quocirca aan Xerox de koppositie in managed print services (MPS) toe. Xerox heeft haar leiderschap grotendeels te danken aan het sterke aanbod van services voor haar wereldwijde channelpartners en expertise op het gebied van business process en IT outsourcing.
 
“Xerox is een klasse apart. Met een volledig MPS-aanbod en een sterke waardepropositie en visie”, aldus Louella Fernandes, analist bij Quocirca. “Bedrijven van klein tot groot profiteren van het sterke aanbod in het uitgebreide dienstenportfolio van Xerox, zoals BPO en ITO, alsmede van de sterke focus op continue verbetering en innovatie.”
 
Het rapport, dat bestaat uit een onafhankelijk evaluatie van MPS-aanbieders, geeft aan dat met de verdere ontwikkeling van MPS de integratie van bedrijfsprocessen en IT-systemen steeds belangrijker zal worden. Door de adoptie van MPS door kleine en middelgrote bedrijven geeft Quocirca Xerox de credits van ‘koploper in de markt’. Xerox zorgt namelijk voor continue uitbreiding van de mogelijkheden die Xerox Print Services en Xerox Partner Print Services voor het MKB kunnen bieden. Door MPS in de IT-infrastructuur te integreren kunnen bedrijven informatie uit zowel papieren als digitale bronnen op intelligente wijze organiseren. Bedrijven en hun werknemers zijn zo minder tijd kwijt aan het beheer van documenten en kunnen zich meer focussen op hun core business.
 
“Xerox houdt zich ieder jaar weer staande aan de top van de markt, mede omdat we een bewezen track record hebben als het gaat om het leveren van services die bedrijven helpen de kosten te verminderen, de productiviteit te verhogen en de beveiliging van documenten te verbeteren”, zegt Martijn Brand, algemeen directeur bij Xerox (Nederland). “We hebben onze innovatieve enterprise-oplossingen verder uitgebreid om ook kleine en middelgrote bedrijven te helpen hun printinfrastructuur beter te beheren.”
 
Xerox is door Gartner, Inc., geplaatst in het Leaders Quadrant in the 2011 Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide[1] en benoemt tot de wereldwijde marktleider2. Daarnaast is Xerox erkend als een leider in IDC’s Managed Print Services and Basic Print Services 2012-2015 Forecast and Analysis report3 en het 2011 MPS MarketScape report4.
 
-xxx-
 
Over Xerox Corporation
Xerox Corporation is een wereldwijd marktleider voor business process en document management met een omzet van bijna $ 23 miljard. De technologie, expertise en diensten vereenvoudigen het werk op kantoor – van kleine bedrijven tot grote internationals. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer richten op wat echt belangrijk is: hun real business. Met het hoofdkantoor in Norwalk Connecticut, biedt Xerox uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, oplossingen voor de gezondheidszorg, HR benefits management, financiële ondersteuning, transportoplossingen en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd. Het bedrijf biedt ook uitgebreide documenttechnologie en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Dit aanbod is met name gericht op kantoren van elke grootte en de markt voor productieprinten en grafische omgevingen. Xerox Corporation is met 140.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
 
Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.nl.
 
Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan, Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.
 
Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
 
-------------------------------------------------
1Gartner, Inc., Magic Quadrant for Managed Print Services, Worldwide, Ken Weilerstein, Cecile Drew, Yulan Li, Oct. 25, 2011.
2Gartner, Inc., Competitive Landscape: Managed Print Services, Worldwide Report, Nov. 30, 2011.
3IDC Worldwide and U.S. Managed Print Services and Basic Print Services 2012-2015 Forecast and Analysis.” Doc # 233453, Volume 1, March 2012.
4IDC MarketScape: Worldwide Managed Print Services 2011 Hardcopy Vendor Analysis.” Doc # 232135, Dec. 2011.
 
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
 
Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb
 
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
 
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl