Breukelen, 24 januari 2013 − Xerox is geplaatst in het leiderschapskwadrant door Gartner Inc., in het ‘Magic Quadrant Customer Management Contact Centre Business Process Outsourcing Report' van 2012.[1] Het Magic Quadrant is een door Gartner ontwikkelde onderzoekstool en geeft visuele snapshots over hoe bepaalde markten zich ontwikkelen, de volwassenheid van die markten en de spelers die hierin actief zijn. Gartner evalueert bedrijven op hun totaalvisie en expertise op het gebied van implementatie en uitvoering.
Met 54.000 customer care agents onderhoudt Xerox – in meer dan 30 talen en 175 customer care centres wereldwijd – ruim 1,6 miljoen klantcontacten. Xerox levert customer care support in verschillende branches, zoals de technologie-, communicatie- en reissector, evenals de banking & finances services, retail, onderwijs, overheid en farmaceutische branche.
“We leven in een wereld waar iedereen continu in contact is met elkaar. Klanten verwachten, eisen zelfs, snelle dienstverlening van organisaties”, aldus Connie Harvey, chief operating officer van Xerox Commercial Services. “Onze leiderschapspositie in het Magic Quadrant is het bewijs dat Xerox een nieuwe industriestandaard voor customer care neerzet door innovatie, een wereldwijde bedrijfsvoering en een grondige kennis van klantbehoeften gebaseerd op data.”
Over het Magic Quadrant van Gartner
Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen met de hoogste ratings. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.
-xxx-
Over Xerox Nederland
Xerox Nederland is de Nederlandse verkooporganisatie van Xerox. Xerox is een wereldwijd marktleider voor business process en document management met een omzet van bijna $ 23 miljard. De technologie, expertise en diensten vereenvoudigen het werk op kantoor – van kleine bedrijven tot grote internationals. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer richten op wat echt belangrijk is: hun real business. Met het hoofdkantoor in Norwalk Connecticut, biedt Xerox uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, oplossingen voor de gezondheidszorg, HR benefits management, financiële ondersteuning, transportoplossingen en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd. Het bedrijf biedt ook uitgebreide documenttechnologie en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Dit aanbod is met name gericht op kantoren van elke grootte en de markt voor productieprinten en grafische omgevingen. Xerox Corporation is met 140.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.nl.
Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.
Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan, Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.
Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
[1] Gartner, Inc., Magic Quadrant Customer Management Contact Centre Business Process Outsourcing, Worldwide, TJ Singh, Johan Jacobs, December 24, 2012.