Almere, 26 april 2012
Bol.com en Unamic/HCN zijn tijdens het Telecommerce Gala van NCCA beloond met een Partnership Award voor de beste klantcontactcase. Voor Unamic/HCN betekent dit de derde NCCA Award binnen vijf jaar. Bol.com en Unamic/HCN kregen de prijs vanwege de unieke wijze waarop beide partijen de afgelopen tien jaar invulling hebben gegeven aan hun samenwerking.
De jury: ‘Bol.com en Unamic/HCN kunnen bogen op een langjarige samenwerking. Op het moment dat sturing op de klassieke servicelevels niet meer voldeed, zag de samenwerking zich voor een vuurproef gesteld. Bol.com dwong zichzelf te koersen op excellente klantbeleving en dus ook op werkelijke servicelevels. Daarmee vond bol.com niet alleen zichzelf uit, maar inspireerde Unamic/HCN om datzelfde te doen. De uitdaging werd gezocht en gevonden in een versterking van de samenwerking. Het diep gegroeide vertrouwen in elkaar vormden daarvoor de springplank. Zo is een virtuele organisatie gegroeid waarin bol.com en Unamic/HCN elkaar vinden in eenzelfde ritme en doel. Daarbij worden zowel de pijn als de winst in alle openheid gedeeld. Indrukwekkende scores qua Customer Effort en Net Promoter is het gevolg. Een mooie case die bewijst dat vertrouwen tussen twee samenwerkende partijen zich vertaalt in vertrouwen van de klant.’
Robèrt van Diem, Managing Director Unamic/HCN: ’Wij zijn er trots op de Partnership Award samen met bol.com voor de tweede keer binnen 5 jaar in ontvangst te nemen. Dit getuigt van het feit dat onze samenwerking, ons partnership, uniek te noemen is. Door het vertrouwen in elkaar en de transparante houding naar elkaar toe presteren we het een excellente klantbeleving te leveren en daar te zijn waar de klant ook is. Niet voor niets werken wij al 10 jaar intensief samen.’
Nationale Contact Center Awards
Jaarlijks worden tijdens het Telecommerce Gala de prijzen voor de beste klantcontactcases bekend gemaakt. De vakjury bezoekt alle genomineerde contactcenters om uiteindelijk tot de winnaars te komen in zeven categorieën: Customer Experience, Customer Service Online, HRM, Innovation en Change, Partnership, Value Center en Special Award Service Recovery. Ze geven objectief en afgewogen op basis van bezoeken een oordeel over elke case. Meer informatie is te vinden op: www.NCCA.nl
Over NCCA
Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) maakt de kwaliteit van klantcontactcenters in Nederland inzichtelijk. Dit doet zij door jaarlijks de Nationale Contact Center Awards uit te reiken. NCCA wil het imago van de branche verbeteren, een bindende factor te zijn in de branche en vooral tonen dat kwaliteit mag worden beloond.
Over bol.com
Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Bijna dertien jaar later heeft de winkel ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België die in 2011 goed waren voor bijna 17,5 miljoen verkochte artikelen. Bol.com is daarmee marktleider op het gebied van online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed en is tevens de grootste (web)winkel van Nederland en België. In februari 2011 werd bol.com plaza gelanceerd. Hiermee is bol.com de eerste winkel die haar klanten de mogelijkheid biedt om ook artikelen van andere aanbieders via de winkel te bestellen. De winkel behoort volgens marktonderzoek al jaren tot de meest populaire winkels van Nederlandstalige consumenten in de lage landen. Deze waardering blijkt niet alleen uit de constante toename in winkelbezoeken, maar ook uit de vele toegekende publieksprijzen waaronder talrijke Thuiswinkel Awards.
Over Unamic/HCN, A Xerox Company
Met meer dan 2.500 medewerkers en 14 vestigingen in Nederland, België, Suriname en Turkije legt, onderhoudt, managet en verbetert Unamic/HCN het klantcontact met de eindgebruikers van haar opdrachtgevers. Unamic/HCN is onderdeel van Xerox. Xerox Corporation is een wereldwijde marktleider voor business processes en document management met een omzet van bijna $ 23 miljard. De technologie, expertise en diensten vereenvoudigen het werk op kantoor – van kleine bedrijven tot grote internationals. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer richten op wat echt belangrijk is: hun real business. Xerox biedt uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, oplossingen voor de gezondheidszorg, HR benefits management, financiële ondersteuning, transportoplossingen en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd. Xerox Corporation is met 140.000 mensen actief in meer dan 160 landen.
Contactpersoon pers
Unamic/HCN Nederland, A Xerox Company
Nicole Koetze
Tel: 088 – 545 90 00
Email: nkoetze@unamic.com
-------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com
Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl