Breukelen, 24 juni 2016 – Xerox kondigt vandaag aan dat de Raad van Bestuur Jeff Jacobson heeft benoemd als CEO van Xerox Corporation, een van de twee onafhankelijke beursgenoteerde ondernemingen na opsplitsing van Xerox. Jacobson is op dit moment president van Xerox Technology en zal zijn huidige functie blijven vervullen totdat de separatie is voltooid.
Ursula Burns, voorzitter en huidige CEO van Xerox: “Jeff is een uitstekend leider met passie voor ons bedrijf en medewerkers, betekenisvolle klantrelaties en daarnaast heeft hij een duidelijke strategische visie om toekomstige kansen aan te grijpen. Jeff is tijdens zijn vier jaar bij Xerox altijd zeer productief en gedreven om kostenefficiëntie te realiseren, zonder innovatie, kwaliteit en onze toonaangevende technologie uit het oog te verliezen. Met zijn vorige ervaring als CEO binnen de publieke sector en zijn huidige trackrecord en prestaties bij Xerox, zijn de Raad van Bestuur en ik ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om Xerox te leiden.”
Ann Reese, Xerox’s lead independent director: “Jeff is duidelijk de juiste leider voor het Xerox Document Technologie bedrijf. De Raad heeft uitgebreid gekeken, zowel intern als extern, naar kandidaten en voerde een doordacht proces uit om het juiste talent te identificeren. Jeff heeft laten zien dat hij het in zich heeft om deze functie uit te oefenen en om toekomstige kansen te benutten waarvan onze aandeelhouders, klanten, partners en werknemers profiteren.”
“Ik ben vereerd door het besluit van de Raad van Bestuur om mij te benoemen tot CEO om een van ’s werelds meest iconische bedrijven te leiden. Ik heb er alle vertrouwen in dat we een mooie toekomst gaan opbouwen voor Xerox en daarbij voortbouwen op het fundament van gedisciplineerd management, operational excellence en klantgerichtheid. Als onafhankelijk bedrijf en met het voordeel van de strategische transformatie waar we nu middenin zitten, zullen we de vele kansen aangrijpen om onze kernactiviteiten te versterken en groeimogelijkheden te realiseren”, aldus Jacobson.
Jeff Jacobson
Jeff Jacobson is sinds juli 2014 executive vice president van de Xerox Technology organisatie. In deze rol leidt Jacobson het bedrijf dat een divers portfolio van hardware, software en diensten aan klanten biedt, variërend van kleine bedrijven tot multinationals. Hij is verantwoordelijk voor de wereldwijde strategie, het verkoopkanaal, marketing, technische diensten en customer support. Daarnaast neemt hij ook de productontwikkeling, productie en distributie voor zijn rekening.
Jacobson is in 2012 in dienst gekomen bij Xerox als president van Global Graphic Communications Operations waar hij leiding gaf om de strategie, operatie en productontwikkeling binnen de wereldwijde grafische communicatiesector te optimaliseren. In 2014 werden zijn verantwoordelijkheden uitgebreid en werd Jacobson benoemd tot COO. In deze functie zette hij zich in om technologische producten en oplossingen te versterken, kosten te beheren en supply chain, productie en efficiëntie te besturen.
Voorafgaand aan zijn carrière bij Xerox vervulde Jacobson de rol als president en CEO van Presstek, waarvan hij in 2009 ook voorzitter werd. Voorheen was Jacobson COO van Eastman Kodak. Daarnaast diende hij vijf jaar als CEO van Kodak Polychrome Graphics, een 1,7 miljard gezamenlijke onderneming van Sun Chemical en Eastman Kodak.
Jacobson is 56 jaar en afgestudeerd aan de State University van New York Buffalo. Hij behaalde een mastergraad in industrial relations van de Cornell School of Industrial Relations. Daarnaast heeft Jacobson een juris doctor degree van Pace University School of Law en is hij beëdigd advocaat in New York en New Jersey.
Separatie
Op 29 januari 2016 heeft Xerox een separatie aangekondigd. De organisatie wordt opgedeeld in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen – Xerox, een Document Technologie bedrijf bestaande uit Document Technologie en Document Outsourcing en Conduent, een BPO organisatie. De separatie is naar verwachting afgerond tegen het einde van 2016.
Xerox is wereldwijd leider in documentmanagement en documentoutsourcing met hoogwaardige technologie, oplossingen en innovaties. Met een omzet van circa 11 miljard dollar zal het bedrijf een betrouwbare partner blijven voor haar klanten en hen helpen met het verbeteren van de productiviteit, workflow en organisatieprestaties.
Conduent zal een business process services leider worden dat bedrijven en overheden helpt bij het beheren van transactie-intensieve processen. Met een omzet van circa 7 miljard, waarvan meer dan 90 procent herhalingsomzet, richt Conduent zich op aantrekkelijke groeimarkten, zoals de transportwereld, gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening en de overheidssector.
Forward-Looking Statements
This release contains “forward-looking statements” as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. The words “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “intend,” “will,” “should” and similar expressions, as they relate to us, are intended to identify forward-looking statements. These statements reflect management’s current beliefs, assumptions and expectations and are subject to a number of factors that may cause actual results to differ materially. Such factors include but are not limited to: changes in economic conditions, political conditions, trade protection measures, licensing requirements and tax matters in the United States and in the foreign countries in which we do business; changes in foreign currency exchange rates; our ability to successfully develop new products, technologies and service offerings and to protect our intellectual property rights; the risk that multi-year contracts with governmental entities could be terminated prior to the end of the contract term and that civil or criminal penalties and administrative sanctions could be imposed on us if we fail to comply with the terms of such contracts and applicable law; the risk that our bids do not accurately estimate the resources and costs required to implement and service very complex, multi-year governmental and commercial contracts, often in advance of the final determination of the full scope and design of such contracts or as a result of the scope of such contracts being changed during the life of such contracts; the risk that subcontractors, software vendors and utility and network providers will not perform in a timely, quality manner; service interruptions; actions of competitors and our ability to promptly and effectively react to changing technologies and customer expectations; our ability to obtain adequate pricing for our products and services and to maintain and improve cost efficiency of operations, including savings from restructuring actions and the relocation of our service delivery centers; the risk that individually identifiable information of customers, clients and employees could be inadvertently disclosed or disclosed as a result of a breach of our security systems; the risk in the hiring and retention of qualified personnel; the risk that unexpected costs will be incurred; our ability to recover capital investments; the risk that our Services business could be adversely affected if we are unsuccessful in managing the start-up of new contracts; the collectability of our receivables for unbilled services associated with very large, multi-year contracts; reliance on third parties, including subcontractors, for manufacturing of products and provision of services; our ability to expand equipment placements; interest rates, cost of borrowing and access to credit markets; the risk that our products may not comply with applicable worldwide regulatory requirements, particularly environmental regulations and directives; the outcome of litigation and regulatory proceedings to which we may be a party; the possibility that the proposed separation of the Business Process Outsourcing (BPO) business from the Document Technology and Document Outsourcing business will not be consummated within the anticipated time period or at all, including as the result of regulatory, market or other factors; the potential for disruption to our business in connection with the proposed separation; the potential that BPO and Document Technology and Document Outsourcing do not realise all of the expected benefits of the separation; and other factors that are set forth in the “Risk Factors” section, the “Legal Proceedings” section, the “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations” section and other sections of our Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended March 31, 2016 and our 2015 Annual Report on Form 10-K filed with the Securities and Exchange Commission. Xerox assumes no obligation to update any forward-looking statements as a result of new information or future events or developments, except as required by law.
-xxx-
Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgesplitst in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de splitsing eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.
Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.