Breukelen, 16 juni 2016 – Xerox maakt vandaag de namen van de twee nieuwe beursgenoteerde bedrijven bekend die worden gecreëerd na voltooiing van de separatie. De Business Process Outsourcing (BPO) organisatie krijgt de naam Conduent Inc. Het Document Technology bedrijf zal Xerox Corporation blijven heten.
Conduent
De naam van de nieuwe onderneming is geïnspireerd en gebaseerd op de expertise om verschillende doelgroepen te binden door naadloze transacties aan te bieden in gebieden zoals customer care, transportoplossingen en betalingen in gezondheidszorg en providerservices. Conduent zal fungeren als een partner voor bedrijven en overheden, biedt ervaringen die de tevredenheid verhogen en retentie van consumenten, patiënten, forenzen en werknemers ondersteunen.
Ursula Burns, voorzitter en huidige CEO van Xerox: “Conduent begint een nieuw hoofdstuk als zelfstandig bedrijf met een naam die de krachtige en vitale business van Xerox uitstraalt. Conduent is goed gepositioneerd om voort te bouwen op haar sterke achtergrond als leider in business processes services en zal de waarde en cultuur van innovatie, diversiteit en integriteit van Xerox voortzetten.”
Met ongeveer 7 miljard dollar aan omzet in 2015 en 96.000 werknemers wereldwijd, zal Conduent een Fortune 500 business process services bedrijf zijn met expertise op transactie-intensieve processen, analytics en automatisering. Het gedifferentieerde aanbod van Conduent heeft invloed op het leven van miljoenen mensen, onder wie twee derde van alle verzekerde patiënten in de Verenigde Staten en meer dan de helft van alle mobiele telefoonabonnees in de VS. Het bedrijf zal daarmee het op één na grootste marktaandeel in de BPO industrie hebben.
Xerox
Xerox kondigt tevens aan dat het Document Technology bedrijf, dat van origine wereldwijd bekend staat om het verbeteren van de manier waarop de wereld werkt, te beginnen met kopiëren en nu vanwege digitale technologie, software en services, de merknaam Xerox behoudt.
Burns vervolgt: “Met een ongeëvenaarde merkwaarde in printing en imaging, is er geen betere naam voor onze documenttechnologie en documentoutsourcing activiteiten dan Xerox. Voortbouwend op onze kennis van de manier waarop de wereld werkt, communiceert en informatie deelt, zal het nieuwe Xerox klanten blijven helpen met het verbeteren van hun workflow, productiviteit en resultaten, ongeacht hoe ver ze zijn met digitalisering.”
Met een omzet van ongeveer 11 miljard dollar en circa 39.000 medewerkers heeft Xerox als Fortune 500 bedrijf een uiteenlopend portfolio van hardware, software en diensten die overheden en commerciële bedrijven van klein tot groot, ondersteunen. Xerox blijft wereldleider op het gebied van document- en contenttechnologie en tevens in de toepassingen, in Managed Print Services en voor workflow-oplossingen.
-xxx-
Forward-Looking Statements
This release contains “forward-looking statements” as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. The words “anticipate,” “believe,” “estimate,” “expect,” “intend,” “will,” “should” and similar expressions, as they relate to us, are intended to identify forward-looking statements. These statements reflect management’s current beliefs, assumptions and expectations and are subject to a number of factors that may cause actual results to differ materially. Such factors inc lude but are not limited to: changes in economic conditions, political conditions, trade protection measures, licensing requirements and tax matters in the United States and in the foreign countries in which we do business; changes in foreign currency exchange rates; our ability to successfully develop new products, technologies and service offerings and to protect our intellectual property rights; the risk that multi-year contracts with governmental entities could be terminated prior to the end of the contract term and that civil or criminal penalties and administrative sanctions could be imposed on us if we fail to comply with the terms of such contracts and applicable law; the risk that our bids do not accurately estimate the resources and costs required to implement and service very complex, multi-year governmental and commercial contracts, often in advance of the final determination of the full scope and design of such contracts or as a result of the scope of such contracts being changed during the life of such contracts; the risk that subcontractors, software vendors and utility and network providers will not perform in a timely, quality manner; service interruptions; actions of competitors and our ability to promptly and effectively react to changing technologies and customer expectations; our ability to obtain adequate pricing for our products and services and to maintain and improve cost efficiency of operations, including savings from restructuring actions and the relocation of our service delivery centers; the risk that individually identifiable information of customers, clients and employees could be inadvertently disclosed or disclosed as a result of a breach of our security systems; the risk in the hiring and retention of qualified personnel; the risk that unexpected costs will be incurred; our ability to recover capital investments; the risk that our Services business could be adversely affected if we are unsuccessful in managing the start-up of new contracts; the collectability of our receivables for unbilled services associated with very large, multi-year contracts; reliance on third parties, including subcontractors, for manufacturing of products and provision of services; our ability to expand equipment placements; interest rates, cost of borrowing and access to credit markets; the risk that our products may not comply with applicable worldwide regulatory requirements, particularly environmental regulations and directives; the outcome of litigation and regulatory proceedings to which we may be a party; the possibility that the proposed separation of the Business Process Outsourcing (BPO) business from the Document Technology and Document Outsourcing business will not be consummated within the anticipated time period or at all, including as the result of regulatory, market or other factors; the potential for disruption to our business in connection with the proposed separation; the potential that BPO and Document Technology and Document Outsourcing do not realize all of the expected benefits of the separation; and other factors that are set forth in the “Risk Factors” section, the “Legal Proceedings” section, the “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations” section and other sections of our Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended March 31, 2016 and our 2015 Annual Report on Form 10-K filed with the Securities and Exchange Commission. Xerox assumes no obligation to update any forward-looking statements as a result of new information or future events or developments, except as required by law.
Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgedeeld in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de separatie eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.
Xerox® en Xerox zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.