Breukelen, 19 december 2016 – Xerox heeft tijdens het Customer Experience event Interactions Benelux 2016 de Innovation Award van Interactive Intelligence (Genesys) in ontvangst mogen nemen. Xerox heeft de award in de wacht gesleept dankzij de inzet van Customer Interaction Center (CIC) technologieën voor vernieuwende projecten in het contactcenter.

CIC-innovatie

Xerox heeft de titel te danken aan de slimme inzet van data voor een bekende autoleverancier. Met behulp van Internet-of-Things heeft Xerox de dashboards van auto’s gekoppeld aan het contactcenter. Meldingen vanuit het dashboard worden direct doorgestuurd naar het contactcenter. Customer agents zijn hierdoor in staat proactief contact op te nemen met de eigenaar van de auto om bijvoorbeeld een afspraak te plannen bij de dealer voor een onderhoudsbeurt. Daarnaast kan de eigenaar gewezen worden op versleten banden, een te laag oliepeil, enzovoorts. Hiermee wordt niet alleen een optimale klantbeleving gerealiseerd, maar wordt het ook eenvoudiger om preventief onderhoud te verrichten om ongemakken te voorkomen.

Dit is het tweede jaar op rij dat Xerox een award in de wacht sleept. Vorig jaar nam Xerox de Partnership Award in ontvangst voor haar bijdrage aan een innovatieve applicatie voor de Apple Watch. Samen met KPN als provider en Interactive Intelligence heeft Xerox een applicatie ontwikkeld die real time managementinformatie weergeeft. Hiermee kunnen teamleiders significant meer de vloer op om hun customer care agents te coachen en zijn opdrachtgevers en managers met één blik op hun pols op de hoogte van alle belangrijke managementinformatie.

Wiljan van Werkhoven, Account Director van KPN en partner van zowel Interactive Intelligence als Xerox: “De technologie van CIC, de business van Xerox en de kennis en ervaring van KPN zijn een mooie combinatie. Dat blijkt maar weer uit deze mooie award. Het onderstreept dat gezamenlijk innoveren leidt tot de mooiste en beste oplossingen.”

Leon NM van Adrichem, VP CallCenter Technology Europe & APAC bij Xerox Customer Care Services nam de award in ontvangst: “Het is mooi als de ambitie en het vermogen om te innoveren gedeeld worden door alle betrokken partijen. Onze vragen en ideeën vanuit de business worden door KPN en Interactive Intelligence razendsnel opgepakt en uitgevoerd. Voor ons als facilitaire onderneming is vooruitkijken en vooruitlopen op de wensen van onze interne en externe klanten van levensbelang. Het is mooi dat onze inspanningen nu beloond worden met deze award.”

Interactions Benelux 2016
De Interactions Benelux 2016 was de lustrumeditie van het klanten- en partnerevent van Interactive Intelligence. Vanaf 1 december is de acquisitie van Interactive Intelligence door Genesys afgerond en is de gezamenlijke organisatie marktleider in omnichannel customer experience oplossingen.

Bijschrift bij afbeelding: de Award winnaars. V. l.n.r. Miro Grulovic (KPN, namens IKEA), Rogier Bosch (Dealer Direct), Leon van Adrichem (Xerox Services), Henk-Jan Koerts en Peter Kegel (a.s.r.)

 

-xxx-

 

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met onze expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en onze kennis van wat gebruikers willen, verbeteren wij de workflow en versterken wij productiviteit, efficiëntie en personalisering. Meer dan 130.000 Xerox-medewerkers, actief in 180 landen, werken aan betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor onze klanten en hun klanten. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox®, Xerox en Design® en iGen® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.