Breukelen -- Xerox heeft de introductie aangekondigd van een nieuwe reeks papier, speciaal ontworpen voor de groeiende markt voor laserprintpapier voor thuis- en kantoorgebruik. Het Xerox assortiment van voor de retail bestemde producten omvat papier voor zowel mono- als kleurenafdruktoepassingen, alsook een serie gekleurd papier en gecoat papier voor speciale kleurentoepassingen.

De monolaserserie omvat Multipurpose en Copy/Print papier, beide in A4 80g en in het zwaardere Laser Copy papier in A4 90g.

Met het oog op een groeiende vraag in de markt voor kleurenafdrukken heeft Xerox tevens het Colour Laser papier A4 80g en het Supreme Colour Laser papier A4 100g, helder wit, ultrazacht papier voor optimale kleurprestaties voor laserprinters aan het assortiment toegevoegd.

Het laserpapierassortiment van Xerox voor de retail wordt daarnaast aangevuld met het Xerox Glossy Laser papier 170g, een aan twee zijden gecoat papier voor kleurtoepassingen - geschikt voor bijvoorbeeld het maken van posters, folders en ander promotiemateriaal - en met het Xerox Photo Laser papier 160g, een aan n kant gecoat product speciaal ontworpen voor toepassingen als felicitatiekaarten, uitnodigingen en foto's.

Pastel Tints en Strong Tints completeren de nieuwe serie en zijn beschikbaar in gemengde pakken van A4 80g, met een doorzichtige verpakking voor eenvoudige kleurherkenning. De Pastel Tints serie omvat Pink, Blue, Yellow, Green en Peach, en de Strong Tints serie omvat Conifer Green, Cherry Pink, Yellow Gold, Scarlet Red en Cobalt Blue.

Deze nieuwe papierserie wordt gekenmerkt door een heldere, levendige verpakking. De productbenaming is gericht op de toepassingen, en biedt de consument duidelijke informatie voor welke toepassing het papier is ontworpen. Verpakt in een doorzichtige verpakking waarbij ook kleinere pakken verkrijgbaar zijn (250 en 150 stuks), is deze serie interessant voor zowel de retailer als de eindgebruiker.

Met de serie laserpapier voor de retail versterkt Xerox haar positie als de nummer n in Europa voor losse vellen papier (bron: Opticom Brand Equity Tracking Survey 2006). Dit is het vierde opeenvolgende jaar dat Xerox de nummer n positie in dit onderzoek heeft behaald. Het onderzoek gaat jaarlijks na wat de bekendheid van een merk is, wat de keuze bepaalt, de prestaties van het merk, merkentrouw en Brand Equity (de waarde van het merk voor de onderneming zoals deze tot uitdrukking komt in financile, strategische en managementvoordelen), en wordt gehouden onder meer dan 4.000 professionele eindgebruikers in heel Europa.

Voor meer informatie over Xerox papier kunt u kijken op www.xerox.com/supplies.

Xerox Europe

Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Xerox is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 455 of kijk op www.xerox.nl.

Mediacontacten
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Xerox Document Supplies, Patrick van Dommelen, 0346 - 255 440 /
email: patrick.vandommelen@xerox.com

VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost,
tel.: 030 - 229 20 05,
email: hav@verkroostpr.nl