"Xerox zet zich al jaren in voor duurzaamheid en weet dat veel klanten dat ook doen,” aldus Valerie Blauvelt, vicepresident marketing bij de Xerox Production Systems Group. “Dit jaar gaan we op zoek naar applicaties die de voordelen van een milieubewuste drukwerkomgeving aan het licht brengen en die duurzame werkwijzen hanteren, zoals print-on-demand, zuinige tools voor workflowautomatisering en het gebruik van milieuvriendelijk papier.”
De PIXI Awards worden uitgereikt in de volgende categorien:
Books and Manuals: Gesponsorde magazines in kleine oplagen, gepersonaliseerde schoolboeken, producthandleidingen, cursusmateriaal, boekjes, presentaties met ringband, jaarverslagen, en nog veel meer. Inzendingen kunnen worden aangeleverd in zwart-wit, kleur of een combinatie van die twee.
Collateral: Marketingmateriaal is essentieel voor merkbeheer en een consistente berichtgeving en heeft als doel om een product of service te promoten, bewustzijn te stimuleren en bedrijven te informeren. Deze categorie kan uiteenlopende afwerkmogelijkheden omvatten, van platte, enkelvoudige bladen tot gevouwen, geniete brochures met meerdere pagina’s. Het kan hierbij gaan om brochures, kalenders, briefkaarten, flyers, posters, bewegwijzering, visitekaartjes en catalogi, of elk ander type product of promotiemateriaal.
Direct Marketing: Digitaal gedrukt direct-marketingmateriaal voor specifieke doelgroepen met gepersonaliseerde tekst of afbeeldingen. Onder deze categorie valt materiaal zoals briefkaarten, selfmailers, platte mailingpakketten, grote mailingpakketten (waaronder posters in kokers), enveloppen en labels, cross-media-programma’s (waaronder gedrukte elementen en persoonlijke URL’s) en gepersonaliseerd of print-on-demand materiaal.
New Business Application: Deze categorie benadrukt lucratieve nieuwe printapplicaties die in steeds grotere mate worden gebruikt door de branche. Digitaal drukwerk heeft zich ontwikkeld tot ver voorbij persoonlijk drukwerk en drukwerk in kleine oplagen. Met de huidige toners, substraten en afwerkopties kan een onvoorstelbaar scala van nieuwe drukwerkapplicaties worden gerealiseerd, waaronder fotografieproducten zoals fotoboeken, kalenders en wenskaarten; verpakkingsoplossingen die ideaal zijn voor kleine oplagen of personalisatie; en speciale imaging-oplossingen voor de beveiliging van documenten en het voorkomen van fraude.
Transactional Promotional: Alle typen van rekeningoverzichten, met name communicatie die gebruikmaakt van unieke klantengegevens, om ontvangers te voorzien van relevante promotieacties en op hen toegespitste informatie. Voorbeelden hiervan zijn creditcardafschriften met persoonlijke aanbiedingen, berichten van banken die aanvullende financile services aanbieden, informatie over beleggingsfondsen, rapporten die investeringscombinaties en winstpercentages grafisch weergeven en informatie over telecommunicatie, van nutsbedrijven, gemeentebelastingen, etc.
Een onafhankelijk panel beoordeelt de aanmeldingen op het gebruik van digitale technologie, bedrijfseffectiviteit, esthetiek en innovatie of originaliteit. Elke categorie bevat een Best of Show Award en drie winnaars. Ook het meest innovatieve gebruik van Xerox-technologie, het meest uitzonderlijke gebruik van Xerox-toebehoren en de hierboven vermelde milieu-inzet zullen worden beloond. De prijzen van de PIXI Awards bestaan dit jaar uit reiscertificaten met een totale waarde van ruim $ 50.000. De jury wordt gevormd door experts die belangrijke segmenten van de internationale industrie voor grafische communicatie vertegenwoordigen.
Vorig jaar wonnen twee Nederlandse bedrijven de PIXI Award: My Photo Fun en De Budelse. Wim Koning van My Photo Fun hierover: “De Pixi Award was voor ons vooral een erkenning c.q. bevestiging dat wij wereldwijd gezien een unieke oplossing hebben ontwikkeld. De award hebben wij en onze buitenlandse print partners gebruikt om dit aan consumenten duidelijk te maken. Wetende dat 95% van de consument nog nooit heeft gehoord van digitaal gedrukte foto albums, helpt zo’n award om mensen over de streep te trekken om ‘het eens te proberen’.”
En Rien van der Post van De Budelse: “Mede dankzij het winnen van de PIXI Awards heeft De Budelse zich o.a. gekwalificeerd voor (ook Amerikaanse) partijen om hun Europese partner te worden voor printen, afwerken en distribueren van gepersonaliseerde boeken op Europese schaal. Deze award onderstreept het innovatieve karakter van De Budelse en dit wordt onderkend door zowel onze bestaande als nieuwe klanten.”
Deelname aan de PIXI Awards is gratis en staat open voor meer dan 70 landen wereldwijd. Aanmeldingen kunnen tot 1 augustus via de website worden ingediend en moeten zijn geproduceerd met digitale productiesystemen van Xerox. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens Graph Expo, een grote handelsshow voor commercieel drukwerk die plaatsvindt tussen 26 en 29 oktober in Chicago in de Verenigde Staten. De winnaar van de 2008 PIXI Best of Show wordt de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan het 2009 PIXI-jurypanel.
Op http://www.xerox.com/pixi vindt u een online aanmeldformulier, criteria, biografien van juryleden, een overzicht van de in aanmerking komende landen en informatie over eerdere winnaars.
Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com
Xerox is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
Xerox (Nederland) B.V PR & Communications Manager Patty de Jong +31 (0)346255770 patty.dejong@xerox.com | Trimedia Benelux (voor Xerox) Sara Meulenbroek +31 (0)23 750 32 10 smeulenbroek@trimedia.nl |