Op woensdag 27 september is er vanaf 16.00 uur een seminar voor ondernemers en marketeers in de uitgeefbranche, met als onderwerp ‘Creatieve kansen voor boeken en tijdschriften'. Nieuwe multi-media technieken vormen een bedreiging, maar bieden zeker ook ongekende kansen voor uitgeverijen en hun grafimediabedrijven. Tijdens het seminar tonen innovatieve grafimediabedrijven hun nieuwste oplossingen voor uitgeverijen.
Op het gebied van tijdschriften komen onderwerpen aan bod zoals: nieuwe kansen voor sponsored magazines, hogere conversie van proef- naar definitief abonnement, minder verloop van bestaande abonnees, meerwaarde voor adverteerders door gepersonaliseerde advertenties en adresdragers.
Ten aanzien van boeken komen aan de orde: nieuwe kansen door innovatieve uitgeefconcepten, digitaal drukken van kleine oplagen met directe kostenbesparing en korte doorlooptijden, oplossen van voorraadproblemen door fulfillment via internet, verschuivingen in het paradigma. Het volledige programma ziet er als volgt uit:
15.30 uur | Inloop, ontvangst |
16.00 uur | Welkom en inleiding – Ronald de Bakker, marketing directeur Xerox (Nederland) b.v. |
16.15 uur | De toekomst van Printing On Demand (POD) bij de uitgeverij: - Naast allerlei economische aspecten van Printing On Demand zijn uitgevers niet altijd overtuigd van de toegevoegde waarde van het digitaal produceren van boeken en tijdschriften, door een vermeend gebrek aan kwaliteit en mogelijkheden. Tijdens enkele praktijksessies zal een aantal casestudies worden gepresenteerd, waarin Printing On Demand succesvol in het businessmodel van een uitgeverij is geimplementeerd. |
17.45 uur | Paneldiscussie en afsluiting o.l.v. Maarten Schrder, market development manager iGen3, Xerox (Nederland) b.v. |
18.15 – 19.30 | Buffet en drankje |
Voor meer informatie over en registratie voor dit seminar kunt u een email sturen naar infonl@xerox.com. Vermeld s.v.p. als onderwerp ‘Momentum 27 september'. U kunt ook bellen naar: 0346 – 255 255, het informatienummer van Xerox (Nederland). Binnenkort is de informatie – ook die van alle andere Momentum 2006 seminars (zie hieronder) - tevens te vinden op www.xeroxmomentum.nl of www.xerox.nl.
Xerox Momentum 2006 seminar programma
19 september - Is verhoging van response nog mogelijk?
De doelgroep voor dit seminar bestaat uit reclame-, DM- en marketing-professionals, die te maken hebben met dalende reclamebestedingen, verminderde response, meer op resultaten gerichte opdrachtgevers en een versnippering van doelgroepen en kanalen.
De doelgroep voor dit seminar bestaat uit reclame-, DM- en marketing-professionals, die te maken hebben met dalende reclamebestedingen, verminderde response, meer op resultaten gerichte opdrachtgevers en een versnippering van doelgroepen en kanalen.
21 september - Nieuwe kritieke succesfacturen bij digitaal drukken
Grafische ondernemers kunnen ervaren hoe ze hun huidige werkprocessen kunnen optimaliseren en hun rendementen kunnen verbeteren.
Grafische ondernemers kunnen ervaren hoe ze hun huidige werkprocessen kunnen optimaliseren en hun rendementen kunnen verbeteren.
26 september - Uw klanten uit beeld?
Met dit seminar richt Xerox zich op managers van rekencentra en op marketing- en ICT-professionals in omgevingen waar met grote klantenbestanden wordt gewerkt. Het aantal persoonlijke contactmomenten is aanzienlijk verminderd; de loyaliteit van de klanten staat onder druk. Marketeers en ICT-ers staan voor de uitdaging om het maximale rendement uit de klantcontacten te halen.
Met dit seminar richt Xerox zich op managers van rekencentra en op marketing- en ICT-professionals in omgevingen waar met grote klantenbestanden wordt gewerkt. Het aantal persoonlijke contactmomenten is aanzienlijk verminderd; de loyaliteit van de klanten staat onder druk. Marketeers en ICT-ers staan voor de uitdaging om het maximale rendement uit de klantcontacten te halen.
27 september - Creatieve kansen voor boeken en tijdschriften?
Nieuwe multi-media technieken vormen een bedreiging, maar bieden tevens ongekende nieuwe mogelijkheden voor uitgeverijen en hun grafimediabedrijven.
Nieuwe multi-media technieken vormen een bedreiging, maar bieden tevens ongekende nieuwe mogelijkheden voor uitgeverijen en hun grafimediabedrijven.
3 oktober - Meer functionaliteit, meer zorgen?
Professionals op het gebied van ICT, financin en/of security kunnen ervaren welke oplossingen worden geboden voor een efficint beheer van de almaar groter wordende belasting van hun ICT-netwerken.
4 oktober - Xerox de juiste partner, nu en in de toekomst
Xerox nodigt haar klanten en andere belangstellenden uit om zich te laten informeren over haar visie en strategie voor de toekomst, alsmede over de laatste stand van de technologie. Het programma is interactief en heeft een informeel karakter.
Xerox nodigt haar klanten en andere belangstellenden uit om zich te laten informeren over haar visie en strategie voor de toekomst, alsmede over de laatste stand van de technologie. Het programma is interactief en heeft een informeel karakter.
10 oktober - Het optimale kantoor
Dit seminar is bedoeld voor het ICT-, facility- en kantoormanagement van organisaties. Thema's zijn onder meer: inzicht verkrijgen in de binnen organisaties aanwezige grote, vaak niet bekende, hoeveelheidafdrukapparatuur; duidelijkheid over de aan documentoutputprocessen gerelateerde directe en indirecte kosten; het centraal beheren van alle afdrukapparatuur binnen de kantooromgeving.
Dit seminar is bedoeld voor het ICT-, facility- en kantoormanagement van organisaties. Thema's zijn onder meer: inzicht verkrijgen in de binnen organisaties aanwezige grote, vaak niet bekende, hoeveelheidafdrukapparatuur; duidelijkheid over de aan documentoutputprocessen gerelateerde directe en indirecte kosten; het centraal beheren van alle afdrukapparatuur binnen de kantooromgeving.
11 oktober - Procesoptimalisatie als medicijn voor toenemende marktwerking?
Grote veranderingen in de gezondheidszorg leiden tot een sterke verzwaring van administratieve processen. In de gezondheidszorg werkende managers kunnen ontdekken hoe een verbetering in de doorlooptijd en toegankelijkheid van dossiers en andere documenten kunnen helpen om hun organisatie efficinter en slagvaardiger te maken.
Grote veranderingen in de gezondheidszorg leiden tot een sterke verzwaring van administratieve processen. In de gezondheidszorg werkende managers kunnen ontdekken hoe een verbetering in de doorlooptijd en toegankelijkheid van dossiers en andere documenten kunnen helpen om hun organisatie efficinter en slagvaardiger te maken.
11 oktober - Procesoptimalisatie als medicijn voor toenemende marktwerking?
Grote veranderingen in de gezondheidszorg leiden tot een sterke verzwaring van administratieve processen. In de gezondheidszorg werkende managers kunnen ontdekken hoe een verbetering in de doorlooptijd en toegankelijkheid van dossiers en andere documenten kunnen helpen om hun organisatie efficinter en slagvaardiger te maken.
Grote veranderingen in de gezondheidszorg leiden tot een sterke verzwaring van administratieve processen. In de gezondheidszorg werkende managers kunnen ontdekken hoe een verbetering in de doorlooptijd en toegankelijkheid van dossiers en andere documenten kunnen helpen om hun organisatie efficinter en slagvaardiger te maken.
11 oktober - Leermiddelen, een lust of een last?
Studenten en opleiders voorzien van adequate leermiddelen tegen minimale kosten is een grote uitdaging voor elke onderwijsinstelling. Beleidsmakers en beslissers kunnen nieuwe ideen opdoen hoe van hun leermiddelen niet langer een last, maar een lust is te maken. De ervaringen van de Hogeschool van Utrecht en live demonstraties tonen een pragmatische aanpak.
Studenten en opleiders voorzien van adequate leermiddelen tegen minimale kosten is een grote uitdaging voor elke onderwijsinstelling. Beleidsmakers en beslissers kunnen nieuwe ideen opdoen hoe van hun leermiddelen niet langer een last, maar een lust is te maken. De ervaringen van de Hogeschool van Utrecht en live demonstraties tonen een pragmatische aanpak.
12 oktober – Van kostenpost naar gewaardeerd bedrijfsonderdeel
Het bestaansrecht van repro's en huisdrukkerijen wordt bij veel organisaties nog steeds ter discussie gesteld. Een goed geoliede repro kan echter een belangrijke bijdrage leveren aan de efficiency en communicatie van een organisatie. Sprekers uit de praktijk vertellen hoe zij erin zijn geslaagd om hun repro om te vormen van kostenpost naar gewaardeerd bedrijfsonderdeel.
Het bestaansrecht van repro's en huisdrukkerijen wordt bij veel organisaties nog steeds ter discussie gesteld. Een goed geoliede repro kan echter een belangrijke bijdrage leveren aan de efficiency en communicatie van een organisatie. Sprekers uit de praktijk vertellen hoe zij erin zijn geslaagd om hun repro om te vormen van kostenpost naar gewaardeerd bedrijfsonderdeel.
Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide reeks aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling/–beheer en document outsourcing.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.
Onder de noemer ‘The New Business of Printing' heeft Xerox het in de markt grootste portfolio ‘state-of-the-art' digitale printsystemen, oplossingen en diensten ontwikkeld. Daartoe behoren tevens gestroomlijnde en efficinte workflow-oplossingen, alsmede een pakket oplossingen om klanten te helpen om hun business te ontwikkelen en groeimogelijkheden op de langere termijn te realiseren. In de veranderende markt voor druk- en printwerk zijn dat de drie elementen die Xerox-klanten helpen om beter te presteren en de productiviteit te verbeteren. En daardoor meer winstmogelijkheden te creren.
Xerox Graphic Arts Premier Partners zijn leden van een door Xerox genitieerd, wereldwijd netwerk van grafimediabedrijven die tot de meest geavanceerde en ervaren digitale drukkers in hun land behoren. Door hun printopdrachten bij Premier Partners onder te brengen, zijn klanten verzekerd van de levering van hoge kwaliteit digitaal vervaardigd drukwerk, uitgevoerd door vooraanstaande ondernemingen, die zijn toegerust met de nieuwste en beste technologie.
Voor meer informatie over het Xerox Premier Partner netwerk kijk op www.xerox.com/xpp.
Xerox is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.
Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk op www.xerox.nl.
Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770,
email: patty.dejong@xerox.com
VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05,
email: hav@verkroostpr.nl