Breukelen -- Xerox introduceert DocuShare CPX en DocuShare 5.0, twee nieuwe 'enterprise content management' (ECM) softwareproducten op n technologieplatform. Bedrijven kunnen gebruikmaken van n of beide toepassingen voor hun content- en documentbeheer, zoals het bijhouden van de financile documentatie of het voldoen aan informatievereisten van de overheid.

DocuShare CPX, is primair gericht op grote bedrijven en organisaties in de publieke sector. Deze software maakt het gemakkelijk om content te delen, samen te werken en kritische werkprocessen zoals het verwerken van bezwaarschriften of het routen van cv's via een personeelsafdeling, te automatiseren. Bovendien ondersteunt DocuShare CPX vergaderen via het web (Web Conferencing) en social computing features zoals blogs en wiki's, die gemakkelijk zijn te beheren en kunnen worden opgeslagen als juridisch geldige vastleggingen die later kunnen worden gecontroleerd.

"Met onze tweevoudige productstrategie daagt Xerox het huidige ECM-model uit", aldus David Smith, wereldwijde Vice-president en General Manager voor Xerox DocuShare. "Wij bieden klanten de flexibiliteit beide soorten oplossingen voor contentbeheer te combineren en op elkaar af te stemmen op een gebruiksvriendelijk platform."

Naast de belangrijke mogelijkheden van DocuShare 5.0, biedt DocuShare CPX vier nieuwe softwarecomponenten die de productiviteit bevorderen en werkprocessen kunnen stroomlijnen:

  • Content-gerichte samenwerking - Blogs en wiki's in DocuShare CPX kunnen zo worden beheerd, dat goedkeuringen, toestemmingen en controles in overeenstemming zijn met het bedrijfsbeleid op het gebied van contentbeheer. Vergaderen via het web (Web Conferencing) is ook mogelijk via een nieuwe samenwerking met WebEx Communications, de leider op het gebied van on-demand samenwerking. Zo kan bijvoorbeeld een Chief Financial Officer het financile team van de organisatie samenbrengen - ook als de leden geografisch verspreid zijn - door een online WebEx-vergadering in DocuShare CPX op te zetten om bijvoorbeeld een op handen zijnde winstbekendmaking en de bijbehorende financile documenten te bespreken.


  • Automatisering van content-verwerking - Managers kunnen gemakkelijk regels configureren en specifieke handelingen opgeven die gelden voor nieuwe of bestaande content. Het gevolg is dat organisaties snel complexe procedures, zoals het verwerken van informatie over nieuwe medewerkers, aanvragen voor leningen, en rapportage op het gebied van compliance, kunnen automatiseren.


  • Assimilatie en hergebruik van content - Samen met NASA heeft Xerox een zogeheten 'Kennisnetwerk' ontwikkeld waarmee op XML gebaseerde content in documenten voor andere, toekomstige toepassingen kan worden gebruikt. Zo kunnen medewerkers semi-gestructureerde gegevens organiseren en beheren, zoals bedrijfsformulieren of -sjablonen, door een geavanceerd gebruik van gebruikersinterfaces in algemeen gebruikte applicaties zoals Microsoft Office, Excel en PowerPoint.


  • Geavanceerd content- en record-beheer - DocuShare CPX bevat mogelijkheden op het gebied van recordbeheer die door het Amerikaanse Ministerie van Defensie zijn gecertificeerd, waardoor medewerkers documenten gemakkelijk en nauwkeurig kunnen classificeren en bestempelen als records op een manier die voldoet aan normen van toezichthouders, zoals Sarbanes-Oxley en HIPAA.


  • "Als we kijken naar waar het uiteindelijk om gaat, dan moeten ondernemingen hun productiviteit verhogen en hun risico's verkleinen, terwijl ze daarbij zo flexibel mogelijk blijven. IT-medewerkers hebben behoefte aan oplossingen die naadloos werken op meerdere locaties en in meerdere besturingssystemen", aldus Melissa Webster, Programme Director bij onderzoeksbureau IDC. "Een uniforme aanpak biedt ondernemingen niet noodzakelijkerwijs de flexibiliteit die ze nodig hebben om tegemoet te komen aan de behoeften die hun activiteiten met zich meebrengen."

    Minimale IT-ondersteuning

    Om kleine en middelgrote bedrijven te helpen wereldwijd te opereren, bevat DocuShare 5.0 talrijke verbeteringen die de behoefte aan IT-ondersteuning minimaliseren, waaronder het automatische gebruik van de software binnen het netwerk van een organisatie. DocuShare 5.0 kan worden gebruikt als een stand-alone applicatie voor het beheer van de dagelijkse bedrijfscontent of via nieuwe zoekmogelijkheden waarbij medewerkers toegang kunnen krijgen tot gegevens via meerdere met elkaar verbonden DocuShare- en CPX-servers.

    Anders dan concurrerende ECM-producten, is DocuShare software geheel op het web gebaseerd, werkt het via meerdere besturingssystemen en kan het worden gentegreerd in bedrijfsspecifieke database-infrastructuur van Oracle, IBM en Microsoft. Het werkt ook met Internet Explorer, Netscape, Safari, Opera en Mozilla Firefox webbrowsers.

    Beide softwareproducten kunnen binnen enkele uren worden genstalleerd en operationeel zijn. Ze kunnen worden gentegreerd met andere producten van Xerox zoals FreeFlow SMARTsend scanningsoftware en WorkCentre Pro geavanceerde multifunctionele systemen om zo te komen tot een volledige beheersoplossing voor de levenscyclus van documenten. Met SMARTsend kan hardcopy gemakkelijk worden omgezet in digitale formats, terwijl de WorkCentre Pro systemen van Xerox printen, kopiren, scannen, faxen en e-mailen combineren in n apparaat. Daarnaast biedt de integratie met Xerox FreeFlow Webservices de mogelijkheid om informatie voor de productie van grotere printopdrachten, waarbij veel nabewerking nodig is om een compleet document te verkrijgen, geautomatiseerd naar een huisdrukkerij of grafisch bedrijf te sturen.

    Beschikbaarheid

    DocuShare 5.0 en DocuShare CPX zijn per direct verkrijgbaar bij Xerox resellers en distributeurs, en via Xerox Global Services.

    Xerox Global Services, een van de drie hoofddivisies van Xerox, levert een breed portfolio aan diensten, waaronder consultancy en systeemintegratie, beeldverwerking, content management en outsourcing. In nauwe samenwerking met haar klanten werkt XGS aan de verbetering en het beheer van hun documentintensieve bedrijfsprocessen - dagelijkse processen zoals bijvoorbeeld klantencommunicatie of archiefbeheer.

    Xerox Europe

    Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

    Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

    Xerox is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

    Klantcontacten
    Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 – 255 255 of kijk op www.xerox.nl.

    Mediacontacten
    Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 – 255 770,
    email: patty.dejong@xerox.com

    VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20, email: hav@verkroostpr.nl