Breukelen -- Xerox heeft bekend gemaakt dat het Nederlands bedrijf Venspro n van de Europese partners van Xerox is van wie innovaties op de Xerox-stand tijdens Ipex te zien zullen zijn. De Ipex tentoonstelling wordt gehouden in het NEC in Birmingham (UK), van 4 tot en met 11 april 2006.

Venspro zal tijdens Ipex de gepersonaliseerde Greetz-wenskaarten demonstreren. Dit is een innovatie in de groeten- en geschenkenwereld middels digitale printtechnologie in combinatie met logistiek beheer via dot.com-technologie. Het wenskaartenbedrijf Hallmark is een grote distributeur van deze nieuwe producten. Andere partners zijn Microsoft en Sony. Venspro genereert momenteel al meer dan 100.000 orders per maand, varirend van enkel afgedrukte wenskaarten tot kleine oplagen individueel gepersonaliseerde uitnodigingen.

"Een wenskaart hoort een afspiegeling te zijn van de verhouding tussen de afzender en de ontvanger", zegt Johan van Vulpen van Venspro. "Als je naar een winkel gaat vind je prachtige ontwerpen, maar vaak geeft de tekst niet echt weer wat je wilt zeggen. Wij geven mensen het gereedschap om iets unieks te creren, zodat je altijd in de roos schiet. En dat kan nog heel betaalbaar ook." Klanten kunnen online hun eigen ontwerpen en teksten creren of een keuze maken uit bestaande kaarten. Vervolgens regelt Greetz de volledige afdruk-, productie- en verzendafhandeling, gegarandeerd op dezelfde dag. Voor verzending binnen Nederland kost het geheel niet meer 1,99 euro per kaart.

De Greetz-service is buiten Nederland al opgestart in Belgi en wordt ook in Zwitserland, Duitsland, Frankrijk en Engeland gelanceerd. De vraag is zo snel gegroeid, dat de exclusieve printpartner van Venspro, The Finishing Touch, hun Xerox DocuColor 2045 hebben aangevuld met het vlaggenschip van Xerox, de iGen3 digitale productiepers, om de razendsnel groeiende handel te kunnen verwerken. "Wij hebben ook geld genvesteerd bij onze printpartner om hen te helpen bij het ontwikkelen van hun technologische basis", vult Van Vulpen aan. "Aangezien de Greetz-operatie steeds internationaler wordt en we de enorme groeimogelijkheden zien, moeten we partnerships opbouwen met andere iGen3-gebruikers, gevestigd in de landen die voor ons een speerpunt vormen."

Van Vulpen vervolgt: "Voor 2006 hebben we n doel: uitgroeien tot 's werelds beste online wenskaartenbedrijf, dus blijven we ons richten op kwaliteit, productontwikkeling en innovatie. We zijn er trots op om deze doelstellingen te kunnen delen met Xerox, onze belangrijkste partner, en we kijken er enorm naar uit om de resultaten van onze visie op de Xerox-stand te kunnen demonstreren."

"Wij zijn ervan overtuigd dat partnerships essentieel zijn om de markt uit te bouwen", zei Valentin Govaerts, senior vice president voor de grafische industrie van Xerox Europe. "Venspro is een uitstekend voorbeeld van een partner die goede zakelijke resultaten behaalt door het ontwikkelen van een slim idee en dat te onderbouwen met de effectiviteit en innovatie van geoptimaliseerde technologie. De praktische en simpele online service van Venspro biedt op deze wijze voordelen voor hun klanten en tegelijkertijd voor de zakelijke partners. Wij zijn uitermate verheugd hen uit te kunnen nodigen als n van de key-customers en partners die zich op onze stand op Ipex zullen presenteren."

Onder de andere 'hot' applicaties die op de Xerox-stand te zien zullen zijn bevindt zich ook de Europese marktleider op het gebied van online beeldpersonalisatie 'MyPhotoFun'. MyPhotoFun is nu actief in 10 landen en gebruikt het Xerox iGen3 platform als basis voor de afdrukken. Dat biedt het enorme voordeel dat producten als kalenders in grotere formaten zijn af te drukken.

Een van de andere interessante nieuwe applicaties op de beurs zal het Xerox-Alphapicture portal zijn, vervaardigd door het Duitse direct marketing- en softwarebedrijf i-clue. Het geeft iGen3 gebruikers toegang tot een unieke tool voor beeldbewerking die kan worden gebruikt voor het personaliseren van beelden voor kalenders, ansichtkaarten, wenskaarten en marketingmateriaal.

Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide reeks aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling/-beheer en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox..com

Xerox is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.

Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk op www.xerox.nl.

Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770,
email: patty.dejong@xerox.com

VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05,
email: hav@verkroostpr.nl