Breukelen -- Bij De Brink Direct Mail in Enschede is onlangs een tweede Xerox iGen3 digitale kleurenpers geplaatst, n jaar na de installatie van het eerste exemplaar. Daarnaast is fors genvesteerd in nabewerkingsapparatuur, een tweede Nuvera Pro zwartwit productieprinter en een DocuPrint 92C steunkleurprinter.
De Brink Direct Mail in Enschede is een direct mail- en fulfilmentspecialist. Het bedrijf bestaat nu 19 jaar en er werken 34 mensen. Directeur Roy in het Veld: "In 2005 is de hoeveelheid zwartwit-werk licht gestegen, daar waar we eigenlijk een daling hadden verwacht. We hebben daarom dan ook besloten enkele oudere zwartwit-machines te vervangen door een nieuwe Xerox Nuvera Pro zwartwit productieprinter en een Xerox DocuPrint 92C steunkleurprinter. Daarnaast is de hoeveelheid kleurenafdrukken vorig jaar bijna verdubbeld, waardoor we tevens een tweede Xerox iGen3 digitale kleurenpers hebben laten plaatsen. Tot slot hebben we ook nog flink genvesteerd in onze nabewerkingsapparatuur."
In het Veld vervolgt: "Deze investeringen zijn noodzakelijk geworden door de enorme toename van direct mail en fulfilment. De Xerox iGen3 die een jaar geleden genstalleerd is, kon de toename in het werk nog maar net aan, en daarbij verwachten we dat in 2006 een aantal zwartwit-klanten over zal stappen naar full colour. Daarnaast wilden we de zekerheid van levering hebben: we zaten nu zo vol dat we ons geen stilstand meer konden permitteren. Aangezien we heel tevreden waren met de Xerox iGen3 voor wat betreft kwaliteit en snelheid hebben we besloten een tweede exemplaar te plaatsen. Bovendien trekt de economie aan en is het nu dus een goed moment om te investeren."
Kaartjeposten.nl
"De toename in geprinte producten houdt ook een grotere variteit aan producten in. Mede daarom is flink genvesteerd in de nabewerking. Zo hebben we een DocuCutter laten plaatsen, waarbij snijden, rillen en vouwen in n doorgang plaatsvinden. We kunnen nu in eigen huis verder de voorzijde van kaarten lakken en geniet-gebrocheerd werk maken. Door dat in eigen huis te doen zijn we veel sneller en efficinter en hebben we de kwaliteit beter in de hand. Om een voorbeeld te geven: we werken samen met www.kaartjeposten.nl. Mensen bestellen online een kaart, die dezelfde dag wordt geprint, gesneden, gelakt en van een postzegel voorzien per post wordt verzonden. In de eerste vier dagen van 2006 zijn er zo al meer kaarten gemaakt en verstuurd dan in de hele maand januari 2005. Eenzelfde toename hebben we gezien bij het printen en verzenden van dubbele kaarten in enveloppen via www.geboortepost.nl, en in bijvoorbeeld Wire-O kalenders."
"Kortom: Om dagelijkse levering te kunnen garanderen hebben we met onze investeringen de noodzakelijke snelheid, efficiency en kwaliteit in eigen huis gehaald. Daarnaast kunnen we door onze samenwerking met Xerox dit jaar verder door blijven groeien en kunnen we met zekerheid op tijd kwaliteit leveren," aldus tenslotte Roy in het Veld.
Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide reeks aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling/-beheer en document outsourcing.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox..com
Onder de noemer 'The New Business of Printing' heeft Xerox het in de markt grootste portfolio 'state-of-the-art' digitale printsystemen, oplossingen en diensten ontwikkeld. Daartoe behoren tevens gestroomlijnde en efficinte workflow-oplossingen, alsmede een pakket oplossingen om klanten te helpen om hun business te ontwikkelen en groeimogelijkheden op de langere termijn te realiseren. In de veranderende markt voor druk- en printwerk zijn dat de drie elementen die Xerox-klanten helpen om beter te presteren en de productiviteit te verbeteren. En daardoor meer winstmogelijkheden te creren.
Xerox Graphic Arts Premier Partners zijn leden van een door Xerox genitieerd, wereldwijd netwerk van grafimediabedrijven die tot de meest geavanceerde en ervaren digitale drukkers in hun land behoren. Door hun printopdrachten bij Premier Partners onder te brengen, zijn klanten verzekerd van de levering van hoge kwaliteit digitaal vervaardigd drukwerk, uitgevoerd door vooraanstaande ondernemingen, die zijn toegerust met de nieuwste en beste technologie.
Voor meer informatie over het Xerox Premier Partner netwerk kijk op www.xerox.com/xpp.
Xerox is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.
Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk op www.xerox.nl.
Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770,
email: patty.dejong@xerox.com
De Brink Direct Mail, Roy in het Veld, directeur, tel.: 053 - 430 55 15,
email: roy@brinkmail.nl
VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05,
email: hav@verkroostpr.nl
