Breukelen, 10 juli 2014 – Xerox heeft voor het vijfde jaar op rij de toppositie op het gebied van Managed Print Services (MPS) weten te veroveren. Dit blijkt uit het nieuwe rapport van onderzoeksbureau Quocirca.

Xerox, specialist in business process en document management, helpt bedrijven met behulp van MPS bij het optimaliseren van hun print-infrastructuur. Daarnaast ondersteunt Xerox het stroomlijnen van communicatie- en bedrijfsprocessen met als doel de omzet te verhogen, kosten te verlagen en efficiënter te werken.

Het rapport geeft aan dat de leidende positie van Xerox in deze competitieve markt een gevolg is van verschillende sterktes, zoals de verdere ontwikkeling en investering in het volwassen MPS-portfolio, de diepte en omvang van de dienstverlening, uiteenlopend van kantoor- en productieprinten tot IT- en Business Process Outsourcing en het brede scala aan assessmentdiensten.

Louella Fernandes, associate director bij Quocirca, licht toe: “Xerox heeft goede referenties in de MPS-markt. De versterking van haar softwareportfolio – met name rond ConnectKey® – en het workflow-automatiseringsaanbod moeten helpen bij het creëren van meer synergie tussen het content management en MPS-aanbod.”

Het rapport, dat een onafhankelijke analyse van de verschillende aanbieders geeft, laat zien dat de markt blijft evolueren en verder gaat dan MPS-diensten alleen. Consolidatie van printerparken en het creëren van betere efficiency rondom op papier gebaseerde processen zijn hier voorbeelden van.

“Als informatie in de onderneming exponentieel blijft groeien – zowel op papier als in elektronische vorm – neemt ook de uitdaging toe om hier toegang toe te krijgen en te beheren”, zegt Don Dixon, senior vice president Global Document Outsourcing bij Xerox. “Het rapport van Quocirca erkent ons vermogen om efficiëntieslagen te realiseren met behulp van nieuwe diensten. Onze verbeterde diensten helpen bedrijven van klein tot groot bij het beheren van informatie, zodat zij zich kunnen richten op hun kernactiviteiten.”

Xerox faciliteert dat mensen kunnen werken waar dan ook en wanneer dan ook met de bijbehorende explosie aan informatie. Om de impact hiervan op de productiviteit in goede banen te leiden, combineert Xerox technologie en document management expertise met business process management en IT-outsourcing.

 

-xxx-

 

Over Xerox
Sinds de uitvinding van xerografie meer dan 75 jaar geleden, heeft Xerox bedrijven geholpen bij het vereenvoudigen van de manier waarop zij hun werk doen. Tegenwoordig is Xerox wereldwijd marktleider in business process outsourcing en document management en worden mensen geholpen om efficiënter te zijn, zodat ze zich volledig kunnen focussen op hun core business. Het hoofdkantoor van Xerox is gevestigd in Norwalk, Connecticut in de Verenigde Staten. Meer dan 140.000 Xerox-medewerkers bedienen dagelijks klanten in 180 landen en bieden dienstverlening, printapparatuur en software voor commerciële organisaties en overheidsinstellingen. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk.

Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.